Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

"APRITPRASME" 8. EPIZODE

12.11.2025.

Apritprasme: Ūdens ceļš cauri Rīgai – Bioloģiskās attīrīšanas stacija “Daugavgrīva”. Kas notiek ar ūdeni pēc tam, kad tas aizplūst pa noteku? Kur tas nonāk, kā tiek attīrīts...

PAA JAUNA VALDE

12.11.2025.

Pirmdien, 10. novembrī, notika Privāto augstskolu asociācijas sēde, kuras laikā tika ievēlēts asociācijas valdes jaunais sastāvs.. Ekonomikas un kultūras augstskolas rektore Oksana Lentjušenkova...

BIBLIOTĒKAS DARBA LAIKS

11.11.2025.

Informājam, ka šo piektdien, 14.11.2025., EKA bibliotēka strādās ar pārtraukumu no plkst. 11.20 līdz 14.00.. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām!.  .

"IEDVESMA UN IESPĒJAS"

08.11.2025.

Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) ar lepnumu piedalījās Latvijas aprites ekonomikas foruma 2025 organizēšanā, darbojoties koordinācijas darba grupā un veidojot vienu no foruma tematiskajām...

SP ĀRKĀRTAS VĒLĒŠANAS

07.11.2025.

Pievienojies EKA SP valdes komandai!. Ekonomikas un kultūras augstskolas Studējošo pašpārvaldes valde izsludina ārkārtas valdes vēlēšanas, lai nodrošinātu turpmāku attīstību...

3 DIENAS KOPRADES ZĪMĒ

06.11.2025.

EKA augstskolā norisinājās DLEARN Project Lab 2025: koprade digitālās izglītības nākotnei. No 2025. gada 3. līdz 5. novembrim EKA augstskola ar lepnumu uzņēma DLEARN Project Lab 2025 – trīs dienu...

LEKCIJA NO LATVIJAS BANKAS

04.11.2025.

Trešdien, 29. oktobrī Ekonomikas un kultūras augstskolā notika Latvijas Bankas galvenās maksājumu un finanšu tirgus analītiķes Edītes Grīnvaldes vieslekcija "Modern payments. How innovation,...

IDEJU KAUSS 2025

31.10.2025.

EKA docents Raitis Velps iesaistās "Ideju kauss" žūrijā – atbalsta nākotnes uzņēmējus cīņā par pirmajiem 10 000 eiro. Ekonomikas un kultūras augstskolas docents un pieredzējis jaunuzņēmumu mentoru...

RHEA 2025

30.10.2025.

Oktobra beigās, svinīgā pasākumā EKA Interjera dizaina 3. kursa studenti saņēma sertifikātus par dalību Starptautiskajā Arhitektūras skolu plenērā RHEA 2025, kas jau 20. gadu kopīgam darbam urbānās vides...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums