Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

VEIKSMES STĀSTS

30.09.2025.

Vai viena mācību vizīte var kļūt par atspēriena punktu jauniem darbiem un sadarbībām? Ekonomikas un kultūras augstskolas maģistra programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” studente...

BOARD GAME JAM 2025

26.09.2025.

No 29. septembra līdz 3. oktobrim Interjera dizaina, 2. kursa studentiem un Datorspēļu dizaina 2. kursa studentiem norisināsies nedēļu ilgs "Board game jam", kuru vadīs ārzemju lektors Adam Mayes.. Datorspēļu...

STUDENTE ĪSTENO PROJEKTU

26.09.2025.

Katrs jauns projekts sākas ar ideju, kas soli pa solim pārtop īstenībā. No klienta puses nāca skaista iecere – sienas papildināt ar peonijām, sarkanām vienā telpā un gaišākām otrā.  Pēc...

EKA "PROKURATŪRAS DIENĀ"

25.09.2025.

24. septembrī studiju programmas “Tiesību zinātne” direktore Jolanta Dinsberga kopā ar studentiem apmeklēja pasākumu “Prokuratūras studentu diena”, kas bija veltīts Latvijas Republikas...

"APRITPRASME" 7. EPIZODE

25.09.2025.

Akadēmiķis Ivars Kalviņš: Zinātne, ilgtspēja un nākotnes Latvija. Šajā EKA raidieraksta “Apritprasme” epizodē viesojas leģendārais ķīmiķis, Grindex Mildronāta izgudrotājs, akadēmiķis...

EKA OPEN 2025

24.09.2025.

EKA Open 2025: “Nothing beats an EKA holiday”. 2.septembrī tika aizvadīta ikgadējā pirmkursnieku diena EKA Open 25. Šī gada pasākuma nosaukums bija “Nothing beats an EKA holiday”,...

UGUNS MEISTARKLASE

24.09.2025.

20. septembrī maģistra studiju programmas Zīmola dizains 1. kursa studentēm bija iespēja  piedalīties  meistarklasē, kas tika organizēta sadarbībā ar mākslinieci Artu Raitumu.. Šī...

SPEKATRIP’25

23.09.2025.

Student, piedzīvojums, ko gaidīji, ir klāt!. No 10. līdz 12. oktobrim notiks ikgadējais kopābūšanas pasākums, kuru Tu noteikti nevēlēsies laist garām, SpekaTrip’25!. Tevi gaida 3 dienas,...

ERASMUS WELCOME MEET

23.09.2025.

EKA sagaida 25 Erasmus studentus rudens semestrī. EKA augstskolā norisinājās Erasmus Welcome Meeting, kurā sagaidījām 25 studentus no dažādām Eiropas universitātēm, kas rudens semestrī mācīsies EKA.....

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums