Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)



Akadēmiskā maģistra studiju programma

ZĪMOLA DIZAINS

Radošā vadība. Stratēģisks dizains. Vizuālā identitāte.

Maģistra studiju programma “Zīmola dizains” ir vienīgā šāda veida programma Latvijā, kas integrē dizaina domāšanu, vizuālo komunikāciju, stratēģisko vadību, mārketingu un digitālās tehnoloģijas vienotā, starpdisciplinārā pieejā. Programmas mērķis ir sagatavot jaunās paaudzes dizaina līderus, kuri spēj radīt, attīstīt un pārvaldīt zīmolus mūsdienu sarežģītajā un dinamiskajā kultūrvidē.

Studijas notiek ciešā sadarbībā ar nozares profesionāļiem, pētniekiem un radošo industriju ekspertiem. Studentiem ir iespēja strādāt gan ar reāliem zīmoliem, gan attīstīt savas individuālās pētniecības un dizaina stratēģijas.

 

Programmas uzsvari:

  • Dizaina domāšana un problem solving – radoša un strukturēta pieeja zīmola izaicinājumu risināšanai;
  • Vizuālā identitāte un komunikācija – zīmola vizuālais kods dažādos medijos un kontekstos;
  • UX/UI un pakalpojumu dizains – pieredzes dizains kā zīmola pievienotā vērtība;
  • Stratēģiskā vadība un zīmolvedība – zīmola ilgtspēja, attīstība un reputācija;
  • Interkulturālā komunikācija un pētniecība – zīmola uzvedība globālā vidē.

 

Programmas laikā studenti apgūst:

  • Kā izstrādāt oriģinālus, inovatīvus un funkcionālus zīmola dizaina risinājumus;
  • Kā savienot radošumu ar tehnoloģijām un biznesa domāšanu, veidojot lietotājam saprotamus un emocionāli iedarbīgus risinājumus;
  • Kā pārvaldīt zīmola komunikāciju dažādās platformās, saglabājot konsekvenci un vizuālo kvalitāti;
  • Kā veikt padziļinātu dizaina un zīmolvedības izpēti, radot jaunas pieejas un metodes profesionālajai videi.

 

Programmas absolventi kļūst par stratēģiskiem dizaina vadītājiem, zīmolvedības ekspertiem, kreatīvajiem direktoriem un UX dizaineriem, kas darbojas gan radošajās aģentūrās, gan uzņēmumu iekšējās dizaina un mārketinga komandās Latvijā un ārvalstīs.

Grāds: humanitāro zinātņu maģistra grāds dizainā

Apjoms: 80 KP | 2 gadi pilna laika

Valoda: latviešu

Akreditācija spēkā līdz: 2030. gada 18. janvārim




Uzņemšana no 04.07.2025. (klātienē/attālināti)

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi

Iepriekšējā izglītība vienā no šādām jomām:

  • Humanitāro zinātņu bakalaura grāds mākslā.
  • Bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā vai vadībzinātnē.
  • Dabaszinātņu bakalaura grāds datorzinātnē vai informācijas tehnoloģijās ar vismaz 2 gadu pieredzi uzņēmuma vai tās struktūrvienības vadībā.


Tehniskais nodrošinājums uzsakot studijas:

  • Projektu izstrādei un sava profesionālā portfolio veidošanai studentam ir jābūt datoram (vēlams Apple MacBook).
  • speciālā programmatūra (Illustrator CC, Photoshop un Lightroom, Adobe Effects) – būs nepieciešams instalēt pirms attiecīgo studiju kursu sākuma saskaņā ar mācībspēku norādījumiem.


Lai iegūtu plašāku informāciju, sazinies ar Studiju informācijas centru, zvanot 20009053 vai rakstot uz sic@eka.edu.lv.

Studiju programmas mērķi, uzdevumi un rezultāti

Studiju programmas mērķis:

  • Nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā, kuri spēj veidot organizācijas vizuālo identitāti un vizuālo komunikāciju atbilstoši tās biznesa filozofijai, izmantojot mūsdienīgus dizaina risinājumus.

Studiju programmas uzdevumi:

  • Nodrošināt studiju procesu, kas atbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu un darba tirgus prasībām.
  • Piesaistīt docēšanai kvalificētos mācībspēkus ar akadēmisko, zinātnisko un profesionālo pieredzi, lai nodrošinātu studentu centrēto studiju procesu.
  • Sniegt studentiem padziļinātas zināšanas un attīstīt izpratni par teorijām un koncepcijām vadībzinībās, zīmolvedībā un zīmola dizainā.
  • Attīstīt studentu prasmes patstāvīgi meklēt un analizēt informāciju par jaunākajām tendencēm un atklājumiem zīmola dizainā, lai veiktu pētniecisko darbu un radītu jaunas koncepcijas.
  • Attīstīt studentu radošumu, kritisko domāšanu un elastīgumu, lai spētu mācīties un darboties mainīgos apstākļos un operatīvi meklēt inovatīvus zinātnisko un darba problēmu risinājumus
  • Attīstīt studentu spēju patstāvīgi veidot dažādu zīmolu dizainu un vizuālo komunikāciju, izmantojot dažādus mēdijus.
  • Attīstīt studentu spēju radīt oriģinālus, inovatīvus dizaina piedāvājumus, izmantojot savas idejas un grafiskos un foto materiālus..

Studiju programmas rezultāti:

Zināšanas (zināšanas un izpratne)

  • Zina un izprot zīmola dizaina izveides procesu.
  • Zina mūsdienīgus zīmola dizaina veidošanas principus.
  • Zina pētniecības metodes dizaina jomāi.

Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes)

  • Spēj izveidot zīmola dizainu, atspoguļojot organizācijas darbības filozofiju, mērķauditoriju, tirgus pieprasījumu.
  • Spēj pielietot  mūsdienīgus informācijas tehnoloģijas risinājumus zīmola dizaina un vizuālās komunikācijas veidošanā.
  • Spēj argumentēti diskutēt par zīmola dizaina un vizuālās identitātes veidošanas aspektiem.
  • Spēj patstāvīgi organizēt un veikt pētījumu dizainā.
  • Spēj rakstiski atspoguļot un mutiski prezentēt veikto uzdevumu vai pētījumu rezultātus.
  • Spēj izveidot dizaina projektu, kurš ietver sevī vizuālo identitāti, produktu dizainu, vizuālo komunikāciju ar patērētāju.

Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana)

  • Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt zinātniskas un profesionālas problēmas zīmola dizainā un vizuālās identitātes veidošanā.
  • Spēj radīt idejas un izstrādāt risinājumus zīmola dizainā, integrējot organizācijas darbības filozofiju un pielietojot mūsdienīgus informācijas tehnoloģiju rīkus.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju forma un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 2 gadi

Darba dienās(2–4 reizes nedēļā e-vidē)
18.30-20.30

Sestdienās(semināri, konsultācijas, grupu darbi)
9.00-17.00

1900.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim


Nodarbību grafiks ir pielāgots strādājošiem studentiem un tiem, kam dienas laikā ir jāpilda citi svarīgi uzdevumi:

  • videolekcijas tiešraidē saskaņā ar nodarbību grafiku no 18.30 līdz 20.30 divas reizes nedēļā (SVARĪGI: tās nav ieraksti, tās ir lekcijas on-line režīmā, kuru laikā docētājs un studenti var komunicēt savā starpā, rādīt dažādus dokumentus, atbildēt uz jautājumiem u.tml.);
  • visas notikušas lekcijas tiešraidē ir iespēja līdz studiju kursa beigām noskatīties ierakstā (īpaši svarīgi tiem, kuri objektīvo iemeslu dēļ nevar apmeklēt tiešraides lekciju vai kavē lekcijas sākumu)
  • semināri, grupu darbi, diskusijas, konsultācijas - sestdienās, saskaņā ar nodarbību grafiku laika posmā no plkst. 09.00 līdz 17.00.

Studiju kursi

OBLIGĀTIE STUDIJU KURSI

Ievads studijās

Zīmolvedība

Animācija

Zīmola grafiskais dizains

Zīmola vizuālās identitātes izveide

Radošo projektu vadība

Laikmetīgā māksla

Starpkultūru komunikācija

Vadības psiholoģija

Zinātnisko pētījumu organizācija un akadēmiskais darbs


IEROBEŽOTAS IZVĒLES STUDIJU KURSI

Stratēģiskā un pārmaiņu vadība

Dizaina pamati (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar mākslu un dizainu)

Vadības teorijas (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar vadības zinībām)

Darbnīca “Organizācijas kultūra zīmola dizainā”

Mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgs pozicionējums

Intelektuālā īpašuma tiesības

Stratēģiskā un pārmaiņu vadība

Darba, vides un civilā aizsardzība (ja netika apgūts bakalaura studiju programmā)



NOSLĒGUMA PĀRBAUDĪJUMS

Maģistra darbs

Mācībspēki

 Ksenija Miļča Ksenija Miļča, Mg.art., studiju programmas "Zīmola dizains" direktore, vides māksliniece, grafiskā dizainere, nodarbojas ar vizuālo komunikāciju.
 Anna Varnase

Artūrs Minnings, docētājs

12 gadi grafiskajā dizainā un projektu vadībā ar specializāciju uz vizulo komunikāciju un dizainu. Ilggadēja pieredze darbā ar dizaina elementu izstrādi un sienu gleznojumiem Ņujorkas (ASV) interjera dizaina atelje "Silverhill".

Laimas Šokolādes muzeja interjera izstrādes projektā ņemta dalība, kā vienam no māksliniekiem, kas veido sienu dizaina elementus un gaismas ķermeņus.

Vizuālās identitātes izstrāde un interjera dizaina izstrāde Akropole ALFA 3. stāva piedzīvojuma parka "Adventure zone".

Studiju kursi: Grafiskais dizains

Kitija Almane- Bulaha, Mg.art.

Absolvēja Latvijas Mākslas Akadēmiju, vizuāli plastiskās mākslas nodaļu.

Māksliniece stikla mākslas un dizaina studijā Glass Point. Pieredze vides objektu veidošānā, kā arī izstāžu kūrēšanā un iekārtošanā- ( Dalība stikla mākslas festivālā Asselbornā; Vides objekta izstrāde ′′Laika kapsula′′ Grīziņkalna parkā; Kuratore Roberta Brastiņa un Tonija Stroda ′′Gleznizstāde′′ , Tallinas ielas pagalmā).

Dalība mākslas izstādēs kopš 2016. gada. (Mākslas Akadēmijas simtgades izstāde "Academia" Arsenālā; "Svaiga gaļa kritikai" bijušās Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātē, "3+/-1" Zuzeum, uc.

Studiju kursi: Laikmetīgā māksla

 

Rūdolfs Kārlis Demme, Mg sc. soc., Dr.sc.administr., BSc media technology

Absolvējis University of South Wales.

Pieredzējis grafiskais dizainers un skatuves tehniķis ar daudzpusīgu pieredzi animācijas izstrādē, pasākumu organizēšanā un mārketinga materiālu dizainā. Viņš ir strādājis radošajās industrijās, nodrošinot kvalitatīvu vizuālo noformējumu un tehnisko atbalstu dažādos projektos.

Studiju kursi: Animācija

 

Krišjānis Určs, Mg Mēdiju Tehnoloģijas, Mg Filma un Reklāma, Bc Mijiedarbības Dizaina Inženierija

Absolvējis Aalborgas Universitāti Kopanhāgenā (AAU), Dongguk Universitāti, Dienvidu Dānijas Universitāti (SDU).

Pieredzējis UX un pakalpojumu dizainers ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi. Veidojis lietotāju pieredzes vadošā apdrošināšanas uzņēmumā un sniedzis zināšanas maģistriem kā inovatīvo tehnoloģiju lektors.

Vairākus gadus organizējis UX Rīga Meetapus, lai saliedētu dizaina profesionāļus un veicinātu pieredzes apmaiņu. Organizējis un vadījis Veselības Ministrijas hakatonu. Sadrabojās ar LIAA, Sadales Tīkls, Rimi un SEB.

Studiju kursi: Pakalpojumu Dizains

VEIKSMES STĀSTS

30.09.2025.

Vai viena mācību vizīte var kļūt par atspēriena punktu jauniem darbiem un sadarbībām? Ekonomikas un kultūras augstskolas maģistra programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” studente...

BOARD GAME JAM 2025

26.09.2025.

No 29. septembra līdz 3. oktobrim Interjera dizaina, 2. kursa studentiem un Datorspēļu dizaina 2. kursa studentiem norisināsies nedēļu ilgs "Board game jam", kuru vadīs ārzemju lektors Adam Mayes.. Datorspēļu...

STUDENTE ĪSTENO PROJEKTU

26.09.2025.

Katrs jauns projekts sākas ar ideju, kas soli pa solim pārtop īstenībā. No klienta puses nāca skaista iecere – sienas papildināt ar peonijām, sarkanām vienā telpā un gaišākām otrā.  Pēc...

EKA "PROKURATŪRAS DIENĀ"

25.09.2025.

24. septembrī studiju programmas “Tiesību zinātne” direktore Jolanta Dinsberga kopā ar studentiem apmeklēja pasākumu “Prokuratūras studentu diena”, kas bija veltīts Latvijas Republikas...

"APRITPRASME" 7. EPIZODE

25.09.2025.

Akadēmiķis Ivars Kalviņš: Zinātne, ilgtspēja un nākotnes Latvija. Šajā EKA raidieraksta “Apritprasme” epizodē viesojas leģendārais ķīmiķis, Grindex Mildronāta izgudrotājs, akadēmiķis...

EKA OPEN 2025

24.09.2025.

EKA Open 2025: “Nothing beats an EKA holiday”. 2.septembrī tika aizvadīta ikgadējā pirmkursnieku diena EKA Open 25. Šī gada pasākuma nosaukums bija “Nothing beats an EKA holiday”,...

UGUNS MEISTARKLASE

24.09.2025.

20. septembrī maģistra studiju programmas Zīmola dizains 1. kursa studentēm bija iespēja  piedalīties  meistarklasē, kas tika organizēta sadarbībā ar mākslinieci Artu Raitumu.. Šī...

SPEKATRIP’25

23.09.2025.

Student, piedzīvojums, ko gaidīji, ir klāt!. No 10. līdz 12. oktobrim notiks ikgadējais kopābūšanas pasākums, kuru Tu noteikti nevēlēsies laist garām, SpekaTrip’25!. Tevi gaida 3 dienas,...

ERASMUS WELCOME MEET

23.09.2025.

EKA sagaida 25 Erasmus studentus rudens semestrī. EKA augstskolā norisinājās Erasmus Welcome Meeting, kurā sagaidījām 25 studentus no dažādām Eiropas universitātēm, kas rudens semestrī mācīsies EKA.....

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums