Akadēmiskā maģistra studiju programma
ZĪMOLA DIZAINS
Radošā vadība. Stratēģisks dizains. Vizuālā identitāte.
Maģistra studiju programma “Zīmola dizains” ir vienīgā šāda veida programma Latvijā, kas integrē dizaina domāšanu, vizuālo komunikāciju, stratēģisko vadību, mārketingu un digitālās tehnoloģijas vienotā, starpdisciplinārā pieejā. Programmas mērķis ir sagatavot jaunās paaudzes dizaina līderus, kuri spēj radīt, attīstīt un pārvaldīt zīmolus mūsdienu sarežģītajā un dinamiskajā kultūrvidē.
Studijas notiek ciešā sadarbībā ar nozares profesionāļiem, pētniekiem un radošo industriju ekspertiem. Studentiem ir iespēja strādāt gan ar reāliem zīmoliem, gan attīstīt savas individuālās pētniecības un dizaina stratēģijas.
Programmas uzsvari:
- Dizaina domāšana un problem solving – radoša un strukturēta pieeja zīmola izaicinājumu risināšanai;
- Vizuālā identitāte un komunikācija – zīmola vizuālais kods dažādos medijos un kontekstos;
- UX/UI un pakalpojumu dizains – pieredzes dizains kā zīmola pievienotā vērtība;
- Stratēģiskā vadība un zīmolvedība – zīmola ilgtspēja, attīstība un reputācija;
- Interkulturālā komunikācija un pētniecība – zīmola uzvedība globālā vidē.
Programmas laikā studenti apgūst:
- Kā izstrādāt oriģinālus, inovatīvus un funkcionālus zīmola dizaina risinājumus;
- Kā savienot radošumu ar tehnoloģijām un biznesa domāšanu, veidojot lietotājam saprotamus un emocionāli iedarbīgus risinājumus;
- Kā pārvaldīt zīmola komunikāciju dažādās platformās, saglabājot konsekvenci un vizuālo kvalitāti;
- Kā veikt padziļinātu dizaina un zīmolvedības izpēti, radot jaunas pieejas un metodes profesionālajai videi.
Programmas absolventi kļūst par stratēģiskiem dizaina vadītājiem, zīmolvedības ekspertiem, kreatīvajiem direktoriem un UX dizaineriem, kas darbojas gan radošajās aģentūrās, gan uzņēmumu iekšējās dizaina un mārketinga komandās Latvijā un ārvalstīs.
Grāds: humanitāro zinātņu maģistra grāds dizainā
Apjoms: 80 KP | 2 gadi pilna laika
Valoda: latviešu
Akreditācija spēkā līdz: 2030. gada 18. janvārim
Tikai 21. augustā – aicinām Jūs uz vienīgo šīs vasaras tikšanos ar programmas direktori Kseniju Miļču, kur būs iespēja iegūt padziļinātu informāciju par programmas saturu un studiju iespējām!
Uzņemšana no 04.07.2025. (klātienē/attālināti)
Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi
Iepriekšējā izglītība vienā no šādām jomām:
- Humanitāro zinātņu bakalaura grāds mākslā.
- Bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā vai vadībzinātnē.
- Dabaszinātņu bakalaura grāds datorzinātnē vai informācijas tehnoloģijās ar vismaz 2 gadu pieredzi uzņēmuma vai tās struktūrvienības vadībā.
Tehniskais nodrošinājums uzsakot studijas:
- Projektu izstrādei un sava profesionālā portfolio veidošanai studentam ir jābūt datoram (vēlams Apple MacBook).
- speciālā programmatūra (Illustrator CC, Photoshop un Lightroom, Adobe Effects) – būs nepieciešams instalēt pirms attiecīgo studiju kursu sākuma saskaņā ar mācībspēku norādījumiem.
Lai iegūtu plašāku informāciju, sazinies ar Studiju informācijas centru, zvanot 20009053 vai rakstot uz sic@eka.edu.lv.
Studiju programmas mērķi, uzdevumi un rezultāti
Studiju programmas mērķis: |
|
|
|
Studiju programmas uzdevumi: |
|
|
|
Studiju programmas rezultāti: |
|
Zināšanas (zināšanas un izpratne) |
|
Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) |
|
Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana) |
|
Studiju ilgums un studiju maksa
Studiju forma un nodarbību laiki: | |||
Studiju forma | Studiju ilgums | Lekciju laiki | Studiju maksa* |
Pilna laika studijas | 2 gadi |
Darba dienās(2x nedēļā e-vidē) Sestdienās(semināri, konsultācijas, grupu darbi) |
1900.00 € |
* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim
Nodarbību grafiks ir pielāgots strādājošiem studentiem un tiem, kam dienas laikā ir jāpilda citi svarīgi uzdevumi:
- videolekcijas tiešraidē saskaņā ar nodarbību grafiku no 18.30 līdz 20.30 divas reizes nedēļā (SVARĪGI: tās nav ieraksti, tās ir lekcijas on-line režīmā, kuru laikā docētājs un studenti var komunicēt savā starpā, rādīt dažādus dokumentus, atbildēt uz jautājumiem u.tml.);
- visas notikušas lekcijas tiešraidē ir iespēja līdz studiju kursa beigām noskatīties ierakstā (īpaši svarīgi tiem, kuri objektīvo iemeslu dēļ nevar apmeklēt tiešraides lekciju vai kavē lekcijas sākumu)
- semināri, grupu darbi, diskusijas, konsultācijas - sestdienās, saskaņā ar nodarbību grafiku laika posmā no plkst. 09.00 līdz 17.00.
Studiju kursi
OBLIGĀTIE STUDIJU KURSI
Ievads studijās
Zīmolvedība
Animācija
Zīmola grafiskais dizains
Zīmola vizuālās identitātes izveide
Radošo projektu vadība
Laikmetīgā māksla
Starpkultūru komunikācija
Vadības psiholoģija
Zinātnisko pētījumu organizācija un akadēmiskais darbs
IEROBEŽOTAS IZVĒLES STUDIJU KURSI
Stratēģiskā un pārmaiņu vadība
Dizaina pamati (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar mākslu un dizainu)
Vadības teorijas (studentiem, kuriem iepriekšējā izglītība nav saistīta ar vadības zinībām)
Darbnīca “Organizācijas kultūra zīmola dizainā”
Mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgs pozicionējums
Intelektuālā īpašuma tiesības
Stratēģiskā un pārmaiņu vadība
Darba, vides un civilā aizsardzība (ja netika apgūts bakalaura studiju programmā)
NOSLĒGUMA PĀRBAUDĪJUMS
Maģistra darbs
Mācībspēki
![]() |
Ksenija Miļča, Mg.art., studiju programmas "Zīmola dizains" direktore, vides māksliniece, grafiskā dizainere, nodarbojas ar vizuālo komunikāciju. |
![]() |
Artūrs Minnings, docētājs 12 gadi grafiskajā dizainā un projektu vadībā ar specializāciju uz vizulo komunikāciju un dizainu. Ilggadēja pieredze darbā ar dizaina elementu izstrādi un sienu gleznojumiem Ņujorkas (ASV) interjera dizaina atelje "Silverhill". Laimas Šokolādes muzeja interjera izstrādes projektā ņemta dalība, kā vienam no māksliniekiem, kas veido sienu dizaina elementus un gaismas ķermeņus. Vizuālās identitātes izstrāde un interjera dizaina izstrāde Akropole ALFA 3. stāva piedzīvojuma parka "Adventure zone". Studiju kursi: Grafiskais dizains |
![]() |
Kitija Almane- Bulaha, Mg.art. Absolvēja Latvijas Mākslas Akadēmiju, vizuāli plastiskās mākslas nodaļu. Māksliniece stikla mākslas un dizaina studijā Glass Point. Pieredze vides objektu veidošānā, kā arī izstāžu kūrēšanā un iekārtošanā- ( Dalība stikla mākslas festivālā Asselbornā; Vides objekta izstrāde ′′Laika kapsula′′ Grīziņkalna parkā; Kuratore Roberta Brastiņa un Tonija Stroda ′′Gleznizstāde′′ , Tallinas ielas pagalmā). Dalība mākslas izstādēs kopš 2016. gada. (Mākslas Akadēmijas simtgades izstāde "Academia" Arsenālā; "Svaiga gaļa kritikai" bijušās Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātē, "3+/-1" Zuzeum, uc. Studiju kursi: Laikmetīgā māksla |
![]() |
Rūdolfs Kārlis Demme, Mg sc. soc., Dr.sc.administr., BSc media technology Absolvējis University of South Wales. Pieredzējis grafiskais dizainers un skatuves tehniķis ar daudzpusīgu pieredzi animācijas izstrādē, pasākumu organizēšanā un mārketinga materiālu dizainā. Viņš ir strādājis radošajās industrijās, nodrošinot kvalitatīvu vizuālo noformējumu un tehnisko atbalstu dažādos projektos. Studiju kursi: Animācija |
![]() |
Krišjānis Určs, Mg Mēdiju Tehnoloģijas, Mg Filma un Reklāma, Bc Mijiedarbības Dizaina Inženierija Absolvējis Aalborgas Universitāti Kopanhāgenā (AAU), Dongguk Universitāti, Dienvidu Dānijas Universitāti (SDU). Pieredzējis UX un pakalpojumu dizainers ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi. Veidojis lietotāju pieredzes vadošā apdrošināšanas uzņēmumā un sniedzis zināšanas maģistriem kā inovatīvo tehnoloģiju lektors. Vairākus gadus organizējis UX Rīga Meetapus, lai saliedētu dizaina profesionāļus un veicinātu pieredzes apmaiņu. Organizējis un vadījis Veselības Ministrijas hakatonu. Sadrabojās ar LIAA, Sadales Tīkls, Rimi un SEB. Studiju kursi: Pakalpojumu Dizains |
Programmas jaunumi