Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)



Akadēmiskā bakalaura studiju programma

MĀRKETINGS

Vai Tevi aizrauj zīmoli, reklāmas un patērētāju uzvedība? Padari to par profesiju!

Mārketinga profesija ir vairāk nekā tikai reklāma – tā ir par patērētāju izpratni, zīmolu veidošanu un stratēģisku domāšanu. Studējot mārketingu, Tu apgūsi, kā analizēt tirgus tendences, izstrādāt efektīvas mārketinga kampaņas un izmantot digitālos rīkus, lai sasniegtu mērķauditoriju. Šī programma ir piemērota tiem, kuriem svarīga ir radošums, analītiskā domāšana un vēlme ietekmēt tirgus dinamiku.

Studiju valoda: Latviešu / angļu

Grāds pēc studiju beigām: Sociālo zinātņu bakalaura grāds tirgzinībās un reklāmā

Akreditācija: Studiju programma ir akreditēta līdz 2027. gada 26. augustam (Studiju kvalitātes komisijas lēmums, 2021. gada 25. augusts).

 

Ko apgūsi?

  • Mārketinga pamati un principi: Iegūsi izpratni par mārketinga jēdzieniem, principiem un vadības metodēm.
  • Digitālā mārketinga kurss: Apgūsi digitālā mārketinga iespējas un to, kā tas var palīdzēt sasniegt uzņēmuma mērķus, kā arī pielietosi kursa materiālu praktiskajos semināros.
  • Darbnīcas: Programma balstīta uz darbnīcu pieeju, kurās studenti kopā ar nozares profesionāļiem strādās pie praktisku uzdevumu risināšanas un attīstīs prasmes mārketinga risinājumu izstrādē.
  • Patērētāju uzvedība un tirgus pētījumi: Izpratīsi patērētāju rīcību tirgū un apgūsi socioloģijas pamatus, lai veiktu efektīvus tirgus pētījumus.
  • Komunikācijas prasmes: Attīstīsi prasmes vizuālajā komunikācijā, runas un prezentēšanas mākslā, kā arī saskarsmes psiholoģijā.
  • Mārketinga plānošana un zīmolvedība: Apgūsi mārketinga plānošanas pamatus un zīmolvedības principus, lai veidotu spēcīgus zīmolus.

 

Ko darīsi?

  • Analizēsi un piemērosi mārketinga stratēģijas: Izstrādāsi mārketinga plānus un pielietosi tos reālās situācijās.
  • Izveidosi digitālo saturu: Pielietosi digitālā mārketinga rīkus, piemēram, SEO, SEA un satura mārketingu.
  • Veiksi tirgus pētījumus: Izmantosi dažādas metodes, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, lai iegūtu un analizētu esošo tirgus situāciju.
  • Strādāsi komandā un patstāvīgi: Attīstīsi spēju organizēt savu darbu un sadarboties komandā, lai sasniegtu mārketinga mērķus.

 

Kur varēsi iziet praksi?

Programma piedāvā prakses iespējas dažādās organizācijās, piemēram, uzņēmumos, mārketinga aģentūrās, reklāmas aģentūrās un citās saistītās struktūrās. Turklāt Tev būs iespēja iegūt starptautisku pieredzi, piedaloties ERASMUS+ programmās un dodoties praksē uz ārvalstīm, par to saņemot stipendiju.




Uzņemšana no 04.07.2025. (klātienē/attālināti)

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi

  • Vidējā izglītība.
  • Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība radniecīgajā jomā (studijām vēlākos posmos).

Lai iegūtu plašāku informāciju, sazinies ar Studiju informācijas centru, zvanot 20009053 vai rakstot uz sic@eka.edu.lv.

Studiju programmas mērķi, uzdevumi un rezultāti

Studiju programmas mērķis:

  • Sagatavot speciālistus mārketingā ar analītisku un sistēmisku domāšanu, kuru zināšanas un prasmes ļauj plānot un organizēt mārketinga darbību organizācijā.

Studiju programmas uzdevumi:

  • Nodrošināt studiju procesu, kas atbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu un darba tirgus prasībām.
  • Piesaistīt docēšanai kvalificētos mācībspēkus ar akadēmisko, zinātnisko un profesionālo pieredzi, lai nodrošinātu studentu centrēto studiju procesu.
  • Sniegt studentiem padziļinātas zināšanas un attīstīt izpratni par teorijām un koncepcijām mārketingā, mārektinga komunikācijā un digitālajā mārketingā.
  • Attīstīt studentu prasmes patstāvīgi meklēt un analizēt informāciju par jaunākajām tendencēm un atklājumiem mārketingā, lai veiktu pētniecisko darbu un radītu jaunas koncepcijas.
  • Attīstīt studentu radošumu, kritisko domāšanu un elastīgumu, lai spētu mācīties un darboties mainīgos apstākļos un operatīvi meklēt inovatīvus zinātnisko un darba problēmu risinājumus
  • Attīstīt studentu spēju patstāvīgi veidot mārketinga kampaņas un komunikāciju, izmantojot dažādas metodes.

Studiju programmas rezultāti:

Zināšanas (zināšanas un izpratne)

  • Zina mārketinga jēdzienus un principus.
  • Zina mārketinga vadības principus un metodes.

Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes)

  • Spēj vadīt mārketinga strukūrvienības darbību.
  • Spēj argumentēti diskutēt par mārketinga jomas problēmjautājumiem.
  • Spēj veikt pētījumus par mārketinga procesiem organizācijā un interpretēt to rezultātus.
  • Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi mārketinga zinātnes jomā.
  • Spēj patstāvīgi organizēt savu darbu.
  • Spēj strādāt komandā.

Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana)

  • Spēj iegūt un analizēt mārketinga informāciju, izmantojot dažādas metodes un informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
  • Spēj pieņemt lēmumus par organizācijas mārketinga darbību, izmantojot dažāda veida informāciju.
  • Spēj rast risinājumus pētījuma gaitā vai organizācijas mārketinga darbības analīzes rezultātā konstatētajām problēmām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 3 gadi Darba dienās
9.00-17.30
1400.00 €
Nepilna laika studijas 4 gadi Sestdienās**
9.00-17.30
1300.00 €
Tālmācība 4 gadi - 1100.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim.
** Vispārizglītojošie kursi var tikt ieplānoti reizi nedēļā darba dienās vakarā 18.30-20.50.

Studiju kursi

OBLIGĀTIE STUDIJU KURSI

  • Ievads studijās
  • Vadības zinības
  • Pārdošanas vadība
  • Biznesa ekonomika un plānošana
  • Vadības informācijas sistēmas
  • Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums
  • Intelektuālā īpašuma tiesības
  • Pētnieciskā darba organizācija
  • Mikroekonomika
  • Makroekonomika
  • Grāmatvedība
  • Statistika
  • Darba, vides un civilā aizsardzība
  • Studiju darbs

IEROBEŽOTAS IZVĒLES STUDIJU KURSI

Bloks „Mārketings un mārketinga veidi

  • Tirgzinības
  • Darbnīca "Digitālais mārketings"
  • Darbnīca "Pasākumu marketings"
  • Darbnīca "Satura mārketings"

Bloks „Mārketinga komunikācija un psiholoģija

  • Darbnīca "Vizuālā komunikācija"
  • Mārketinga komunikācija
  • Darbnīca "Runas un prezentēšanas māksla"
  • Saskarsmes psiholoģija


Bloks „Mūsdienīgi mārketinga pētījumi

  • Patērētāju rīcība tirgū
  • Socioloģija
  • Darbnīca "Digitālā analītika (SEO, SEA )"


Bloks „Mārketinga vadība"

  • Zīmolvedība
  • Darbnīca "Radošās idejas"
  • Mārketinga plānošana
  • Darbnīca “Influenceru mārketings"


Bloks „Mārketinga risinājumi

  • Darbnīca “Monitoringa praktikums”
  • Darbnīca "Multimediālie risinājumi (podkāsti, video sižeti)"

Bloks „Svešvalodas

  • Profesionālā svešvaloda I
  • Profesionālā svešvaloda II


NOSLĒGUMA PĀRBAUDĪJUMS

Bakalaura darbs

Mācībspēki

Studiju programmas direktore: Inga Šīna,  profesore, Dr. oec., Mg.sc.ing.

Vairāku zinātnisko publikāciju autore un līdzautore, grāmatu “Vide un ekonomika” un “Green Economics: Policy and Practice in Eastern Europe” līdzautore. 20 gadu pieredze vadošos amatos Latvijas komercbankās un Eiropas finanšu uzņēmumos, kā arī darbā ar Eiropas Struktūrfondiem vadības līmenī. 13 gadu pieredze viena no Latvijas lielākā privātā labdarības fonda vadīšanā.

Agnese Grīnberga, Mg.sc.admin.

Absolvējusi Rīgas Ekonomikas augstskolu (SSE Riga), Executive MBA.

Vairāk kā 20 gadu pieredze enerģētikas un tehnoloģiju jomā pārdošanas un mārketinga vadībā. Iegūta arī pieredze inovāciju un pārmaiņu vadībā vairākos startup projektos, kā arī sava biznesa attīstībā.

Studiju kursi: Darbnīca “Radošās idejas”

Kristīne Užule, Ph.D. Psych.

Absolvējusi Birmingēmas Universitāti Lielbritānijā.

Ir sniegusi kursu Personības psiholoģijā un socioloģijā Banku augstskolā, strādājusi par skolotāju sagatavošanas programmā, pasniedzot angļu valodas kursus RPIVA. No 2016. gada līdz 2022. gadam pasniedz angļu valodas un psiholoģijas kursus Transporta un sakaru institūtā. Kopš 2022. gada rudens semestra strādā Ekonomikas un kultūras augstskolā.

No 2022. gada līdz 2024. gadam piedalījusies Erasmus+ KA220 projektā “Blended learning and evaluation practices for inclusive digital higher education (BENEFIT)”.

Studiju kursi: Saskarsmes psiholoģija

 Ksenija Miļča

Raitis Velps, docētājs

Šobrīd pilda Chief Marketing Officer (CMO) lomu Corebook° – globālā mērogā atzītā tiešsaistes zīmola vadības platformā, kas palīdz uzņēmumiem efektīvi pārvaldīt un aktivizēt zīmolvedības procesus.
Savus profesionālās zināšanas Raitis ir paplašinājis, papildinot zīmolvedības zināšanas Londonā, mācoties no pasaules atzītākajiem radošās industrijas ekspertiem. Viņa karjeras spilgtos punktus papildina pieredze mentee lomā pie Apple bijušā CMO, Phila Šillera, kā arī mentora darbs ar LIAA jaunuzņēmumiem.

Studiju kursi: Mārketinga komunikācija, digitālais mārketings, digitālā mārketinga analītika un multimediālie risinājumi.

Ksenija Ijevļeva, Dr.oec., Docente

Ekonomikas un kultūras augstskolas lektore ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi akadēmiskajā un mārketinga profesionālajā vidē. Kopš 2021. gada strādā par PR projektu vadītāju un tirgus analītiķi nekustamo īpašumu aģentūrā Latio, kur specializējas tirgus tendenču izpētē, analītikas sagatavošanā un sabiedrisko attiecību vadībā, ieskaitot komunikāciju ar medijiem un nozares ekspertu informēšanu.

Studiju kursi: Tirgzinības, Pētnieciskā darba organizācija, Pārdošanas vadība, Mārketinga plānošana, Patērētāju rīcība tirgū

 

Oļegs Ņikadimovs, MBA, PhD Candidate

Absolvējis Latvijas Universitāti.

10 gadu pieredze viesmīlības nozarē, kur attīstīja klientu apkalpošanas, vadības, mārketinga un pārdošanas prasmes.10 gadus ir darbojies augstākajā izglītībā un pētniecībā, koncentrējoties uz akadēmisko darbu, pētījumiem un studentu apmācību.

Ir aktīvi iesaistījies dažādos starptautiskos projektos un akadēmiskās sadarbības iniciatīvās, tostarp Erasmus+ KA1 un KA2 projektos, FORTHEM un NORDPLUS projektos. Regulāri piedalās semināros un starptautiskās zinātniskās konferencēs, lai dalītos ar pētījumu rezultātiem un veicinātu zināšanu apmaiņu.

Studiju kursi: Tirgzinības

 

Inga Oliņa, Mg.art., Ba.psych.

Absolvējusi Rīgas Stradiņa universitāti, Latvijas Universitāti, Latvijas Kultūras akadēmiju.

Pieredzējusi izglītības un komunikācijas eksperte ar plašu profesionālo pieredzi akadēmiskajā un kultūras jomā. Viņa ir programmu direktore Centrā ZIN, kur vada vecāku izglītības programmas un trenē pedagoģiskās darbības lietpratībā.

Iepriekš strādājusi kā izpilddirektore un valdes locekle Fonds Plecs, kur bija atbildīga par stratēģisko un operatīvo lēmumu pieņemšanu un ieviešanu. Pieredze Latvijas valsts simtgades biroja vadītājas vietnieces amatā un ārējās komunikācijas direktores amatā Kultūras ministrijā. Pieredze komunikācijas jomā ietver darbu Latvijas Nacionālajā kultūras centrā, Britu padomē, Deep White un Draugiem.lv.

Studiju kursi: Tirgzinības

 

Larisa Turuševa, Dr.paed.

Absolvējusi Minskas valsts pedagoģijas svešvalodu institūtu (pašlaik Minskas valsts lingvistiskā universitāte).

Strādāja organizācijā “Intūrists” par gidu un tulku, kopš universitātes pabeigšanas strādā pedagoģijas jomā – vidusskolā, vairākās augstskolās: RPIVA, LLU (tagad LBTU), EKA. LLU strādāja par valodu katedras vadītāju, EKA – par studiju programmas “Tulkošana” direktori.

Studiju kursi: Profesionālā svešvaloda I

 

Tatjana Džugleja, Mg.iur, Mg.oec.

Absolvējusi Latvijas Universtitāti, Rīgas Tehniskās universitāti.

Rīgas Tirdzniecības profesionālās vidusskolas Profesionālo mācību priekšmetu metodiskās komisijas vadītāja. Valsts izglītības satura centra organizētajās darba grupas dalībniece.

Piedalījās Nordplus projektos, Erasmus + projektos un to ietvaros organizētajās mobilitātēs Zviedrījā, Norvēģijā, Turcijā un Islandē. Stažējās uzņēmējdarbības nozarē Nīderlandē. Praktizējās Organizētās noziedzības specializētajā prokuratūrā, ir pieredze juridiskās palīdzības sniegšanā civiltiesību nozarē. Sadarbojas ar sabiedriskā labuma organizāciju “Latvijas Samariešu apvienība”.

Studiju kursi: Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums

 

Jeļena Budanceva, MBA, docente

Praktizējoša kultūras menedžere, šobrīd nodarbojos ar Latvijas literatūras popularizēšanas programmu ārzemēs, kas ir saistīta ar Latvijas simtgadi. Paralēli vada uzņēmumu, strādā izglītības jomā un nodrošina biznesa konsultācijas dažādos ar projektu vadību saistītājos jautājumos. Kopš 2018. gada producē starptautisko dzejas festivālu "Dzejas dienas". RSU postdoktorante socioloģijā.

Studiju kursi: Socioloģija

 

Zane Veidenberga, Mg.sc.edu., PhD candidate

Absolvējusi Ventspils Augstskolu, Liepājas Universitāti, Latvijas Universitāti.

Gandrīz 30 gadu pieredze rakstiskajā un mutiskajā tulkošanā, ieskaitot Eiropas Savienības institūcijas un projektus, Eiropas Centrālo banku utt. Pedagoģiskā darba pieredze, pasniedzot latviešu un angļu valodas apguves un dažādus valodas specializācijas un tulkošanas kursus augstskolās (EKA kopš 2008.gada) un pieaugušo izglītības projektos.

Dalība dažādos ESF, Erasmus+ u.c. projektos gan koordinatora, gan valodas kursu pasniedzēja statusā.

Studiju kursi: Profesionālā svešvaloda I

 

Mārtiņš Pužuls, Mg.sc.ing.

Absolvējis Rīgas politehnisko institūtu 1979. gadā – radioinženieirs, Rīgas Tehnisko universitāti – profesionālais maģistrs darba aizsardzībā.

Latvijas tautas sporta asociācija Valdes loceklis, Eiropas savienības projekti darba aizsardzības jomā.

Piedalās Eiropas Savienības darbinieku pārstāvju organizācijās darba aizsardzībā, Eiropas arodbiedrību konfederācijas Standartizācijas komisijā

Studiju kursi: Darba, vides un civilā aizsardzība

 

Zanda Dubova, Bc

Absolvējusi Binzesa augstskolu "Turība".

Lektore, kura māca, kā efektīvāk izmantot tehnoloģijas gan darbā, gan ikdienā. Strādā gan ar pieaugušajiem, gan studentiem, palīdzot apgūt digitālās prasmes un informācijas tehnoloģijas. Ir liela pieredze arī profesionālajā izglītībā, kur ir mācījusi dažādus ar IT lietošanu saistītus kursus.

Dalās ar savām prasmēm un pieredzi datora lietošanā. Patīk skaitļi un loģiski izaicinājumi.

Studiju kursi: Vadības informācijas sistēmas

 

Gatis Dilāns, Dr.phil., docents

Specializējas korpuslingvistikā, tulkošanas tehnoloģijās un valodu apguvē. Piedalījies starptautiskās konferencēs un semināros Latvijā un ārzemēs. Publicējis savus pētījumus šādos starptautiskos izdevumos: the Canadian Modern Language Review, Language Teaching Research, the Journal of Specialised Translation, Studies in Corpus Linguistics (John Benjamins) u.c. Vairāku starptautisku zinātnisku žurnālu recenzents, pētniecības projektu dalībnieks. Pašlaik ar lielu interesi māca angļu valodu RFL un EKA.

Studiju kursi: Profesionālā svešvaloda I

 

Karjeras iespējas

Mārketinga speciālistu pieprasījums turpina pieaugt, īpaši jomās, kur nepieciešama digitālā mārketinga un zīmolvedības kompetence.

Kur varēsi strādāt?

Uzņēmumos, mārketinga un reklāmas aģentūrās, zīmolu vadības uzņēmumos, digitālā mārketinga aģentūrās un citās saistītās organizācijās.

Kādās profesijās?

Mārketinga speciālists, digitālā mārketinga speciālists, zīmola vadītājs, mārketinga analītiķis, reklāmas projektu vadītājs, satura mārketinga speciālists un citas saistītās profesijas.

DLEARN KONFERENCE

08.08.2025.

EKA Augstskola sadarbībā ar European Digital Learning Network (Dlearn) organizē starptautisku konferenci:. "Bridging Digital Gaps: Empowering Learners through Green and Digital Skills". 17....

IZNĀCIS ESEM ZIŅOJUMS

08.08.2025.

Ir iznācis Eiropas Sociālās uzņēmējdarbības pārskats (ESEM) – pētījums par sociālo uzņēmējdarbību visā Eiropā, kurā izstrādes procesā ir piedalījusies Ekonomikas un kultūras augstskola.. ESEM ir...

"APRITPRASME" 6. EPIZODE

07.08.2025.

"Kā Rīga kļūst apritīga?". Kā padarīt Rīgu ilgtspējīgāku, ērtāku un cilvēkiem draudzīgāku, vienlaikus samazinot resursu tērēšanu? Vai patiešām iespējams būvēt gudrāk, pārvietoties zaļāk...

COLLEAGUES FROM ESADA

06.08.2025.

“My Erasmus experience in Riga, together with my colleague Félix Guerrero, Erasmus coordinator at ESADA, was truly unforgettable,” says Ada Martínez, Head of Admissions at ESADA,...

MENTORU PROGRAMMA

04.08.2025.

Pirmkursniek, izmanto mentora programmu!. EKA sadarbībā ar studentu pašpārvaldi īsteno mentoru programmu, kas palīdz pirmkursniekiem iejusties jaunajā studentu dzīvē. Savukārt, vecāko kursu studentiem...

VIESI NO RIGA TECHGIRLS

31.07.2025.

Lai iepazītu spēļu dizainu un izstrādes procesu, jaunās entuziastes devās pie studiju programmas “Datorspēļu dizains” direktores, Anetes Bērzas, un programmas docētāja, Andreja Birzgala.. Pateicamies...

ESAM LABĀKIE!

28.07.2025.

EKA studenti mērķtiecīgi sasniedz finišu – mūsu bakalaura studijas paredzētajā laikā absolvē 91,49%, bet maģistrus – 100%!. Mēs rūpējamies, lai Tu ne tikai sāktu, bet arī savlaicīgi...

STUDENTA PRAKSES DARBS

18.07.2025.

EKA docētājs un students Kārlis Bruņenieks ir izveidojis piedāvājumu augstskolas skaņu studijas interjeram.. “Projekta izstrādes laikā visvairāk patika iepazīt studijas un apgaismojuma elementu...

VASARAS IZLAIDUMS 2025

17.07.2025.

Priecīgi, profesionāli un iedvesmas pilni. Jūlija sākumā ir norisinājies viens no lielākajiem Ekonomikas un kultūras augstskolas izlaidumiem. 146 absolventi ir iesoļojuši jaunā un svarīgā dzīves...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums