Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


DIGITĀLĀ EKONOMIKA UN DIGITĀLĀ TRANSFORMĀCIJA

Virziena "Digitālā ekonomika un digitālā transformācija" pētījumi pēta digitālo tehnoloģiju dziļo ietekmi uz biznesa modeļiem, ekonomikas struktūrām un sabiedrības mijiedarbību. Tajā tiek pētīts, kā digitālās inovācijas pārveido nozares, uzlabo produktivitāti un veicina ekonomikas izaugsmi. Šī pētījuma virziena mērķis ir sniegt ieskatu stratēģijās un politikās, kas nepieciešamas, lai virzītos un izmantotu digitālo revolūciju ilgtspējīgai ekonomikas attīstībai.

Galvenā uzmanība tiek pievērsta pētniecībai saistībā ar SDG9 mērķi "Rūpniecība, inovācijas un infrastruktūra".


PĒTNIECĪBAS KOMANDA:

Pētījumu koordinatore: Dr. Jeļena Titko, profesore, EKA augstskolas Zinātnes un starptautiskās sadarbības prorektore; Latvijas Zinātņu akadēmijas Ekonomikas institūta pētniece; Latvijas Ekonomistu asociācijas (Latvija) priekšsēdētāja vietniece.

Jeļena TitkoJ. Titko ir Latvijas Zinātnes padomes eksperte ekonomikas un uzņēmējdarbības un izglītības vadības jomā; Lietuvas Pētniecības padomes eksperte; vairāk nekā 70 zinātnisku darbu autore ekonomikas, uzņēmējdarbības, vadības un izglītības jomā; Eiropas Mārketinga un vadības asociācijas (EUMMAS) zinātniskās komitejas locekle.

Viņa ir žurnāla “Ekonomika un Kultūra” galvenā redaktore un zinātniskās padomes locekle žurnālos “Uzņēmējdarbība, vadība un ekonomikas inženierija”, “Mārketings un inovāciju vadība”, “Scientia et Societas”, “Sociālekonomiskās un humanitārās studijas”, “Sociālekonomiskie izaicinājumi” un “Uzņēmējdarbības ētika un vadība”.

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1333-0941 

E-pasts: jelena.titko@eka.edu.lv

LinkedIn profils


Pētījumu koordinatore:
Nataļja Verina, (Mg.iur., PhD kandidāte), docente, studiju programmu “Vadības zinības” direktore (bakalaura līmenis); EKA augstskolas Zinātniskās institūcijas pētniece (Latvija).

Nataļja VerinaAbsolvējusi Latvijas Policijas akadēmiju, Rīgas Tehnisko universitāti (Latvija).

N. Verina kā studiju programmas vadītāja piedalījusies Valsts administrācijas skolas Valsts administrācijas digitālās akadēmijas izveidē un attīstībā.

Viņas zinātniskās intereses ir vērstas uz cilvēkresursu aspektiem organizācijas digitālās transformācijas procesā un darbinieku digitālajām prasmēm. Vairāku pētījumu un rakstu autore.

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2106-8314

E-pasts: natalija.verina@eka.edu.lv

LinkedIn profils

Pētnieki


ATBILSTĪBA VALSTS STRATĒĢISKAJOS DOKUMENTOS UZSTĀDĪTAJIEM MĒRĶIEM

 

REZULTĀTI

Pētniecības raksti:

  • Spivakovskyy, S., Danileviča, A., Samchuk, V., Fomin, A. S., & Milonushkin, K. (2025). The effectiveness of AI chatbots in business. Theoretical and Practical Research in Economic Fields, 16(3), 642-651. https://doi.org/10.14505/tpref.v16.3(35).08
  • Uzule, K., Dehtjare, J., Verina, N., Ulbinaitė, A., & Kitanovikj, B. (2025). Extending the concept of diversity in entrepreneurship competence education to include ai skills: public administration employees and experts’ insights. Problems of education in the 21st century., 83(4), 579-602. https://doi.org/10.33225/pec/25.83.579
  • Titko, J., Verina, N., Mironova, J., Uzule, K., Cernostana, Zh. (2025). Personal and institutional barriers perceived by staff of Latvian higher educational institutions in the process of digital transformation: Pilot survey results. Forum Scientiae Oeconomia, 13(1), 99–112. SCOPUS https://doi.org/10.23762/FSO_VOL13_NO1_6
  • Uzule, K., Gobniece, Z., & Titko, J. (2024). Digital transformation of economies through technology, education and competences. Problems of Education in the 21st Century, 82(5), 758-774. https://doi.org/10.33225/pec/24.82.758 WOS:001334776400012
  • Titko, J., Cirulis, M., Semjonovs, D., Svirina, A., and Verina, N. (2024). “Relationship between Perception of Digital Transformation and Individual Psychological Capabilities of Academic Staff: Pilot Study in Latvia. Journal of Self-Governance and Management Economics 12(1), 50–66. https://doi.org/10.22381/jsme12120243
  • Gobniece, Z., Titko, J. (2024). Staff Competences for Digital Transformation: Bibliometric analysis. Virtual Economics, 7(1), 25-46. https://doi.org/10.34021/ve.2024.07.01(2)
  • Titko, J., Steinbergs,  K.,  Achieng,  M.,  Uzule,  K.  (2023). Artificial Intelligence for Education and Research: Pilot Study on Perception of Academic Staff. Virtual Economics, 6(3), 7-19. https://doi.org/10.34021/ve.2023.06.03(1)   SCOPUS Q2
  • Uzule, K., & Verina, N. (2023). Digital barriers in digital transition and digital transformation: Literature review. Economics and Culture, 20(1), 125-143. https://doi.org/10.2478/jec-2023-0011
  • Verina, N., Titko, J., Shina, I. (2021). Digital Transformation Outcomes in Higher Education: Pilot Study in Latvia. International Journal of Learning and Change (IJLC), 13 (4/5), 459 – 473. https://doi.org/10.1504/IJLC.2021.116661
  • Verina, N., Titko, J., Shina, I. (2019). Digital Transformation in Higher Education: academic and administrative staff perception. Proceedings of the 34th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 13-14 November 2019, Madrid, Spain, IBIMA, Madrid, 6783-6792. WOS:000556337409020
  • Verina, N., Titko, J. (2019). Digital transformation: conceptual framework // International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering", May 9-10, 2019, Vilnius, Lithuania. – Conference proceedings, pp.719-727. DOI: https://doi.org/10.3846/cibmee.2019.073 


Saistītie projekti:

  • “United for Cyber Safety - Up-Skilling High School Communities for Protecting Students” – SHIELD.
  • "Innovation grants for students in the interdisciplinary areas of art, culture, economics and IT” - MaKE IT. Ref.No. No. 1.1.1.3/21/A/003 https://www.augstskola.lv/?parent=431&lng=eng
  • „Development of a virtual learning space as a tool for developing students′ critical thinking, communication, collaboration and creativity skills in the context of COVID19”. (2021-1-LT-01-KA220-HED-000023551) https://www.augstskola.lv/?parent=444&lng=eng


Maģistru darbi:

  • 2025. Sadari Mithrika Rajakaruna Rajakaruna Mudiyanselage. Impact of Digital Transformation on Organizational Agility in the Sri Lankan Tourism Industry
  • 2025. Hasun Thihagoda Gamage. The Impact of E-Governance on Public Service Delivery in Sri Lanka
  • 2025. Darika Nirujani Nanayakkara Malalgodapitiya Gamage. Integrating Digital Technologies to enhance CSR Strategies for Companies in Latvia.
  • 2025. Rodney Fernando Liyanage .Factors Influencing the Adoption of Digital Technologies in Small and Medium-Sized Enterprises in Sri Lanka′s ManufacturingSector.
  • 2025. Nipun Anjula Wijesinghe. The Impact of Digital Transformation on Organizational Performance Startups in the Sri Lankan Appareal Sector.
  • 2025. Aiswarya Nelliparambill Suresh. Novērtējot digitālās transformācijas ietekmi uz klientu pieredzi banku sektorā Indijā
  • 2025. Sadari Mithrika Rajakaruna Rajakaruna Mudiyanselage. Digitālās transformācijas ietekme uz organizācijas reaģētspēju Šrilankas tūrisma nozarē
  • 2025. Nayana Jayassri Chandyamal Thanthirige Don. Vadlīnijas cilvēka un robota sadarbības ieviešanai apstrādes rūpniecības ražošanas vidē Latvijā
  • 2024. Gurpreet Singh Mishan. Mākslīgā intelekta ietekme uz cilvēkresursu pārvaldību MVU Indijā
  • 2024. Liyanage Dilki Nimesha Perera. Mākslīgā intelekta rīku integrācija Šrilankas mazo un vidējo uzņēmumu satura mārketinga stratēģijā.
  • 2024. Liga Prancane. Impact of automation processes on improving the quality of accounting processes in Latvian companies
  • 2023. Zanda Gobniece. Automation of Human Resource Management processes in Latvian companie
  • 2022. Roshin Shaji. Relationship between digital transformation and performance of small and medium scale enterprises in southern India
  • 2022. Kaspars Karasevskis. Opportunities for business process automation in retail companies in Latvia
  • 2022. Winshow Alukka Pauly. The role of digital transformation in the growth of logistics companies in Kerala, India


Citi pētījumu rezultāti:

Within MAKE-IT project. Team “Europa School Mobile” – students from IT study programme. Outcome: a modernized information system for European Distance Education High School (one of the components of the system is mobile application for pupils, parents and staff)

PĒTĪJUMU IZPLATĪŠANA UN IETEKME

  • 2025/08/24-26 Šteinbergs K. “Digital Transformation and Its Impact on Business Models in the Cultural and Creative Industries: Evidence from Latvia” ICAEB2025 9th International Conference on Applied Economics and Business. Paris
  • 2025/09/17 Dibanins E., Lejniece  I. Digital Skills Gaps Between Different Generations. Dlearn satellite conference DigitEdu 2025 “Bridging Digital Gaps: Empowering Learners through Green and Digital Skills”, September 17, 2025, Riga.
  • 2025/09/17Verina N., Actiņa G. The Impact of Insufficient Digital Skills on University Digital Transformation: Exploring Personal and Organizational Barriers . Dlearn satellite conference DigitEdu 2025 “Bridging Digital Gaps: Empowering Learners through Green and Digital Skills”, September 17, 2025, Riga
  • 2025/09/17 Šteinbergs K. Development of Virtual Reality Scenarios for the "GREENENTRE4DEAF" Project. Dlearn satellite conference DigitEdu 2025 “Bridging Digital Gaps: Empowering Learners through Green and Digital Skills”, September 17, 2025, Riga.
  • 2025/04/23-24. Verina N. International Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities” (etECH2025): Ziņojums: DIGITAL TRANSFORMATION IN LATVIAN HIGHER EDUCATION: EXPERT PERSPECTIVES INTO INSTITUTIONAL AND PERSONAL BARRIERS.
  • 2025/04/23-24. Politika V., Pundure J., Sisovs A., Tambovceva T. International Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities” (etECH2025). Ziņojums: INTEGRATION OF UNMANNED AERIAL VEHICLES IN THE DIGITAL TRANSFORMATION OF FIRE AND RESCUE SERVICES
  • 2025/04/23-24. Robertsone G., Budniks L., Lapina I. International Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities” (etECH2025). Ziņojums: DIGITAL CAPABILITIES AND PRODUCT AND SERVICE INNOVATION IN MANUFACTURING.
  • 2025/04/23-24. Veckalne R., Tambovceva T., Rakhmatillaeva N. International Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities” (etECH2025). Ziņojums: AI-DRIVEN INNOVATIONS IN SOCIAL MEDIA: OPPORTUNITIES, CHALLENGES, AND FUTURE TRENDS
  • 2025/04/23-24. Lejniece I., Dibanins E.International Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities” (etECH2025). Ziņojums “Role of Human Capital in the Digital Economy of Latvia.”
  • 8.11.2024.  Edgards Čerkovskis. Open lecture "AI and VR Integration: Future Technologies in Education", European University, Tbilisi, Georgia. https://eu.edu.ge/en/news/2661-public-lecture-edgars-cerkovskis-ai-and-vr-integration-future-technologies-education
  • 23.10.2024. Edgars Čerkovskis. LR Conference for Teachers of Math. Presentation: "Mākslīgā intelekta izmantošana mācību procesā" https://www.r1sips.edu.lv/2024/10/4053/
  • 8.-10.10.2024. Natalja Verina. International scientific conference “The transformative economy: Digital Technology, Spatial Disparities and Quality of Life”, October, Yerevan, Armenia. Presentation:  The contribution of employees’ digital skills to the implementation of state digital transformation
  • 8.-10.10.2024. Jelena Titko. International scientific conference “The transformative economy: Digital Technology, Spatial Disparities and Quality of Life”, October, Yerevan, Armenia. Presentation:  Personal and institutional barriers perceived by academic staff in the process of digital transformation in higher education
  • 22.-24.05.2024. Jelena Titko, Maris Cirulis, Dmitrijs Semjonovs, Anna Svirina, Natalja Verina. Relationship between Perception of Digital Transformation and Individual Psychological Capabilities of Academic Staff: Pilot Study in Latvia. Presentation in EUMMAS A2S Conference on Global Social and Technological Development and Sustainability, Bucharest 2024, Romania.
  • 25.04.2024. Oksana Lentjushenkova, Julija Surikova, Nataļja Verina, Aurelija Ulbinaite, Kaspars Karasevskis. Drivers influencing trust building in digital economy of small and medium enterprises. Presentation in EKA University of Applied Sciences 8th International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2024)
  • 25.04.2024. Kristine Uzule, Natalja Verina, Aurelija Ulbinaite, Jevgenija Dehtjare. Relevance of ai skills for the development of entrepreneurial competences. Presentation in EKA University of Applied Sciences 8th International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2024)
  • 25.04.2024. Elvis Dibanins, Ilona Lejniece. Challenges and innovation to digital transformation in the legal system of Latvia. Presentation in EKA University of Applied Sciences 8th International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2024)
  • 20.04.2023. Harsh Chauhan, Nataļja Verina, Žanna Černoštana. Personal and institutional barriers perceived by staff of latvian higher educational institutions in the process of digital transformation. Presentation in EKA University of Applied Sciences 7th International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2023)
  • 09.09.2023. Edgars Čerkovskis. Siguldas kultūras forums. Atvērtā lekcija “Kurp ejam – pasaules pieredze, tehnoloģiju iespējas un mākslīgais intelekts”. https://m.sigulda.lv/?sadala=read&id=25117
  • 20.10.2023. Edgars Čerkovskis. Karjeras nedēļa 2023. Atvērtā lekcija "Nākotnē nepieciešamās prasmes darbā ar robotiem".  https://www.tip.edu.lv/lv/2-uncategorised?start=272
  • 20.12.2023. Edgars Čerkovskis. Atvērtā lekcija 11. un 12. klašu skolēniem par mākslīgo intelektu. https://t2v.lv/715-pirmo-semestri-nosledzam-ar-karjeras-izglitibas-lekcijam  
  • 21.04.2022. Harsh Chauhan, Nataļja Verina. Impact of sociocultural characteristics on attitude toward digital transformation. Presentation in EKA University of Applied Sciences 6th International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2022)
  • 25.04.2019. Natalja Verina, Inga Shina. Digital transformation in higher education in Latvia. Presentation in EKA University of Applied Sciences International Scientific Conference EMERGING TRENDS IN ECONOMICS, CULTURE AND HUMANITIES (etECH2019)

SADARBĪBA AR INDUSTRIJU, AKADĒMISKO UN PUBLISKO SEKTORU, KĀ ARĪ AR NVO

Partneris

Sektors

Valsts

Aktivitātes

Qn Alliance https://qn-alliance.eu/digital-transformation-and-disruptive-technologies/

Parakstīts misijas paziņojums 19.01.2024.

HE

Italy, Spain, Portugal, Romania, Turkey, Germany, Poland, France, Albania

Research activities within the Research Hub “‘One health’ and wellbeing” , https://qn-alliance.eu/q%e2%81%bf-research-hubs/  

DLearn https://dlearn.eu

Sadarbības līgums Nr. 16-10/24/01/

AI, PAI

Business

 Latvija

Pētījums “Relationship between Perception of Digital Transformation and Individual Psychological Capabilities of Academic Staff”

Valsts administrācijas skola https://www.vas.gov.lv/lv

Valsts pārvalde

 Latvija

Pētījums “Personal and Institutional Barriers of Public Administration Employee toward to State Digital Transformation”

Trakia University – Stara Zagora

Sadarbības līgums  4-16/24/15

Sadarbības līgums  4-16/24/16

AII

Bulgārija

Pētījums “Institutional and Personal Barriers towards Digital Transformation in Higher Education”

 

 

"APRITPRASME" 8. EPIZODE

12.11.2025.

Apritprasme: Ūdens ceļš cauri Rīgai – Bioloģiskās attīrīšanas stacija “Daugavgrīva”. Kas notiek ar ūdeni pēc tam, kad tas aizplūst pa noteku? Kur tas nonāk, kā tiek attīrīts...

PAA JAUNA VALDE

12.11.2025.

Pirmdien, 10. novembrī, notika Privāto augstskolu asociācijas sēde, kuras laikā tika ievēlēts asociācijas valdes jaunais sastāvs.. Ekonomikas un kultūras augstskolas rektore Oksana Lentjušenkova...

BIBLIOTĒKAS DARBA LAIKS

11.11.2025.

Informājam, ka šo piektdien, 14.11.2025., EKA bibliotēka strādās ar pārtraukumu no plkst. 11.20 līdz 14.00.. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām!.  .

"IEDVESMA UN IESPĒJAS"

08.11.2025.

Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) ar lepnumu piedalījās Latvijas aprites ekonomikas foruma 2025 organizēšanā, darbojoties koordinācijas darba grupā un veidojot vienu no foruma tematiskajām...

SP ĀRKĀRTAS VĒLĒŠANAS

07.11.2025.

Pievienojies EKA SP valdes komandai!. Ekonomikas un kultūras augstskolas Studējošo pašpārvaldes valde izsludina ārkārtas valdes vēlēšanas, lai nodrošinātu turpmāku attīstību...

3 DIENAS KOPRADES ZĪMĒ

06.11.2025.

EKA augstskolā norisinājās DLEARN Project Lab 2025: koprade digitālās izglītības nākotnei. No 2025. gada 3. līdz 5. novembrim EKA augstskola ar lepnumu uzņēma DLEARN Project Lab 2025 – trīs dienu...

LEKCIJA NO LATVIJAS BANKAS

04.11.2025.

Trešdien, 29. oktobrī Ekonomikas un kultūras augstskolā notika Latvijas Bankas galvenās maksājumu un finanšu tirgus analītiķes Edītes Grīnvaldes vieslekcija "Modern payments. How innovation,...

IDEJU KAUSS 2025

31.10.2025.

EKA docents Raitis Velps iesaistās "Ideju kauss" žūrijā – atbalsta nākotnes uzņēmējus cīņā par pirmajiem 10 000 eiro. Ekonomikas un kultūras augstskolas docents un pieredzējis jaunuzņēmumu mentoru...

RHEA 2025

30.10.2025.

Oktobra beigās, svinīgā pasākumā EKA Interjera dizaina 3. kursa studenti saņēma sertifikātus par dalību Starptautiskajā Arhitektūras skolu plenērā RHEA 2025, kas jau 20. gadu kopīgam darbam urbānās vides...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums