Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


IEKĻAUŠANA UN DAUDZVEIDĪBA AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ

Sociālo zinātņu pētniecības virziens "Iekļaušana un daudzveidība augstākajā izglītībā" aptver tādas tēmas kā vienlīdzīga piekļuve, nelabvēlīgo grupu pārstāvība un institucionālās politikas ietekme uz nepietiekami pārstāvētām sabiedrības grupām, kā arī tādu faktoru kā īpašas vajadzības, kultūra, sociālekonomiskais statuss un dzimums ietekme uz studentu pieredzi un akadēmiskajiem rezultātiem.

Pētījumos tiek analizēta arī dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas iniciatīvu efektivitāte, tostarp pozitīva rīcība un iekļaujošas izglītības metodes un prakses, kā arī dažādu identitāšu mijiedarbība akadēmiskajā vidē. Šo iniciatīvu mērķis ir identificēt šķēršļus un izstrādāt stratēģijas, lai veidotu vienlīdzīgāku un iekļaujošāku izglītības vidi.

Šī pētniecības virziena ietvaros veiktās aktivitātes saskan ar Ilgtspējīgas attīstības mērķiem (IAM) Nr. 4 „Kvalitatīva izglītība” un Nr. 10 „Nevienlīdzības mazināšana”.


PĒTNIEKU KOMANDA:

Pētījumu koordinatore: Dr. psych. Kristīne Užule, pētniece, asociētā profesore uzņēmējdarbības jomā, Ekonomikas un kultūras augstskola (Latvija).

Kristīne UžuleViņa ir Latvijas Zinātņu padomes eksperte divās jomās – ekonomikā un uzņēmējdarbībā, kā arī izglītības zinātnēs. Viņas pētnieciskās publikācijas aptver uzņēmējdarbības, vadības, digitalizācijas un kompetenču jomas. Viņa ir piedalījusies Eiropas digitālo un zaļo kompetenču viecināšanas pētniecības projektos. Viņa ir Eiropas Mārketinga un vadības asociācijas (EUMMAS) Cilvēkresursu Vadības centra un redkolēģijas locekle, kā arī etECH konferences orgkomitejas locekle.

E-pasts: kristine.uzule@eka.edu.lv

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2633-6069

LinkedIn profils

Pētnieki


ATBILSTĪBA VALSTS STRATĒĢISKAJOS DOKUMENTOS UZSTĀDĪTAJIEM MĒRĶIEM

PĒTNIECĪBAS REZULTĀTI

Pētniecības raksti:

  • Sannikova, A., & Titko, J. (2021). Social entrepreneurship and social inequality: A case study of Latvia. In Economic Science for Rural Development Conference Proceedings, 55, 188-195. https://doi.org/10.22616/ESRD.2021.55.019
  • Vevere, V. (2021). Marta Nusbauma: Humanisms, emociju terapija un religiska iecietiba. Religiski-filozofiski raksti, XXIX, 117-135. https://doi.org/10.22364/rfr.29. SCOPUS
  • Lentjushenkova, O. (2021). Human capital development at higher education institutions. Economics and Culture, 18(2) 5-14. https://doi.org/10.2478/jec-2021-0010. (ERIH+, EBSCO, ProQuest u.c.)


Projekti:

  • 2024.–2028. g. COST ACTION Digital Mental Health for Young People  (CA23153), K. Užule ir vadības komitejas locekle no Latvijas
  • 2024.g. – 2027.g.: Erasmus+ KA220 programma. Projekts GREENENTRE4DEAF: Stimulating innovative and inclusive teaching and learning in HE through VR simulations for digital and green entrepreneurship for people with hearing impairments” (“GREENENTRE4DEAF: Novatoriska un iekļaujoša pasniegšanas un mācīšanās veicināšana augstākajā izglītībā, izmantojot VR simulācijas digitālajai un zaļajai uzņēmējdarbībai cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem”, LV)
  • 2022.g. – 2024.g.: Erasmus+ KA220 programma. Projekts “BENEFIT: Blended learning and evaluation practices for inclusive digital higher education” (“BENEFIT: Jauktās mācīšanās un novērtēšanas prakses iekļaujošai digitālajai augstākajai izglītībai”, LV)


Maģistra darbi:

  • 2024. Inese Boša. Dažādības vadību ietekmējošie faktori starptautiskos brīvprātīgā darba projektos Latvijā

PĒTNIECĪBAS REZULTĀTU IZPLATĪŠANA UN SOCIĀLĀ IETEKME

  • 2025/04/23-24. Uzule, K., Mikele, I., Dehtjare, A., Strazda, A., Kitanovikj, B., & Čerkovskis, E. Interantional Scientific Conference “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities – eTECH2025. EKA University of Applied Sciences, Latvia. Ziņojums: Implementation of diversity in higher education institutions: Perceptions of employees.
  • 2025/04/17 Uzule, K., & Sannikova, A. International Scientific Conference “Innovations for a Sustainable Future - a Holistic Approach”. University of Technology and Arts in Applied Sciences, Warsaw, Poland. P Ziņojums: The need to support inclusivity in higher education for sustainable social entrepreneurship.
  • 2025/02/20-21 Uzule, K., & Dehtjare, J. Interantional E-Conference “Catalysts for Change: Shaping the Next Century of Innovation.” ALTE University, Tbilisi, Georgia. Ziņojums: Digital solutions as drivers of inclusivity in higher education.
  • 2024. g. 24.-25. aprīlis. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā konferencē “Emerging Trends in Economics, Culture, and Humanities (eTECH) 2024”, Jūrmala, Latvija. Enhancing sustainability of higher education institutions in Europe: A contingency management model for bridging a gap between the legislation and implementation levels of inclusivity for people with disabilities
  • 2023. g. 16. novembris. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā konferencē “Societal Interactions: Rethinking Modern Issues”, Viļņa, Lietuva. Value creation of inclusive education in Latvian education policy documents
  • 2023. g. 8. novembris. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā un pedagoģiskajā konferencē “Future of Education and Skills (FuturEDU) 2023”, Rīga, Latvija. BENEFIT project as an example of inclusive digital higher education
  • 2023. g. 8. novembris. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā un pedagoģiskajā konferencē “Future of Education and Skills (FuturEDU) 2023”, Rīga, Latvija. Are we ready for diverse study environment in EKA University of Applied Sciences?
  • 2023. g. 8. novembris. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā un pedagoģiskajā konferencē “Future of Education and Skills (FuturEDU) 2023”, Rīga, Latvija University social responsibility, inclusivity, diversity and human skills: Stakeholders′ perceptions
  • 2023. g. 8. novembris. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā un pedagoģiskajā konferencē “Future of Education and Skills (FuturEDU) 2023”, Rīga, Latvija . Inclusive digital education – a tool to understand circular economy (autore: Cudečka-Puriņa, N., pētniece, Ekonomikas un kultūras augstskola; asociētā profesore, Banku augstskola, Latvija)
  • 2023. g. 19.-21. aprīlis. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā konferencē “Emerging Trends in Economics, Culture and Humanities (eTECH) 2023”, Rīga, Latvija. The relationship between economic development and human development in Latvia
  • 2023. g. 13. aprīlis. /03/13. Ziņojums starptautiskajā zinātniskajā konferencē “European Processes ICEP 2023”,  Kauņa, Lietuva. Social innovation and gender equality in higher education institutions: Evidence from private university in Latvia


Citas izplatīšanas aktivitātes:


SADARBĪBA AR INDUSTRIJU, AKADĒMISKO UN PUBLISKO SEKTORU, KĀ ARĪ AR NVO

Partneris

Sektors

Valsts

Aktivitātes

Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija (LSUA). https://sua.lv/biedri/

Sadarbības līgums  Nr. 4-17/24/10

Bizness

Latvija

Noslēgts sadarbības līgums par sadarbības virzienu - Eiropas sociālās uzņēmējdarbības aptaujas (European Social Enterprise Monitor (ESEM) datu tīrīšanu un Latvijas ESEM pārskata izveidi, aprakstot, analizējot datus un veidojot pārskata dizainu)

Latvijas Ekonomistu asociācija (LEA). http://leaekonomisti.lv/par-lea/

Bizness

Latvija

Pētniecības virziena dalībnieki aktīvi piedalās biedrības sapulcēs

Sociālās uzņēmējdarbības akselerators “New Door”.

Sadarbības līgums Nr. 16-10/23/01

Bizness

Latvija

Kopīgu sekciju organizēšana FuturEDU un etECH konferencēs, zinātnisko rakstu līdzautorība, atbalsts sociālās akselerācijas programmām, mentorings u.c.

“Reach for Change”, bezpeļņas organizācija.

Sadarbības līgums Nr. 16-10/23/04-1

Bizness

Latvija

Inkubatora sociālo programmu atbalsts, mentorings, semināru un vieslekciju organizēšana

 

 

DLEARN KONFERENCE

08.08.2025.

EKA Augstskola sadarbībā ar European Digital Learning Network (Dlearn) organizē starptautisku konferenci:. "Bridging Digital Gaps: Empowering Learners through Green and Digital Skills". 17....

IZNĀCIS ESEM ZIŅOJUMS

08.08.2025.

Ir iznācis Eiropas Sociālās uzņēmējdarbības pārskats (ESEM) – pētījums par sociālo uzņēmējdarbību visā Eiropā, kurā izstrādes procesā ir piedalījusies Ekonomikas un kultūras augstskola.. ESEM ir...

"APRITPRASME" 6. EPIZODE

07.08.2025.

"Kā Rīga kļūst apritīga?". Kā padarīt Rīgu ilgtspējīgāku, ērtāku un cilvēkiem draudzīgāku, vienlaikus samazinot resursu tērēšanu? Vai patiešām iespējams būvēt gudrāk, pārvietoties zaļāk...

COLLEAGUES FROM ESADA

06.08.2025.

“My Erasmus experience in Riga, together with my colleague Félix Guerrero, Erasmus coordinator at ESADA, was truly unforgettable,” says Ada Martínez, Head of Admissions at ESADA,...

MENTORU PROGRAMMA

04.08.2025.

Pirmkursniek, izmanto mentora programmu!. EKA sadarbībā ar studentu pašpārvaldi īsteno mentoru programmu, kas palīdz pirmkursniekiem iejusties jaunajā studentu dzīvē. Savukārt, vecāko kursu studentiem...

VIESI NO RIGA TECHGIRLS

31.07.2025.

Lai iepazītu spēļu dizainu un izstrādes procesu, jaunās entuziastes devās pie studiju programmas “Datorspēļu dizains” direktores, Anetes Bērzas, un programmas docētāja, Andreja Birzgala.. Pateicamies...

ESAM LABĀKIE!

28.07.2025.

EKA studenti mērķtiecīgi sasniedz finišu – mūsu bakalaura studijas paredzētajā laikā absolvē 91,49%, bet maģistrus – 100%!. Mēs rūpējamies, lai Tu ne tikai sāktu, bet arī savlaicīgi...

STUDENTA PRAKSES DARBS

18.07.2025.

EKA docētājs un students Kārlis Bruņenieks ir izveidojis piedāvājumu augstskolas skaņu studijas interjeram.. “Projekta izstrādes laikā visvairāk patika iepazīt studijas un apgaismojuma elementu...

VASARAS IZLAIDUMS 2025

17.07.2025.

Priecīgi, profesionāli un iedvesmas pilni. Jūlija sākumā ir norisinājies viens no lielākajiem Ekonomikas un kultūras augstskolas izlaidumiem. 146 absolventi ir iesoļojuši jaunā un svarīgā dzīves...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums