DIGITĀLO SPĒĻU PĒTĪJUMI
Starpdisciplinārā pētnieku grupa “Digitālo spēļu pētījumi” pēta digitālo spēļu daudzpusīgo ietekmi uz sabiedrību, kultūru un ekonomiku. Šī grupa koncentrējas uz digitālo spēļu mainīgo lomu kā izklaides, izglītības un sociālās mijiedarbības līdzekli. Galvenās pētniecības jomas ir spēļu dizains, spēlētāju uzvedība, virtuālās un paplašinātās realitātes integrācija un digitālo spēļu ietekme uz kognitīvo attīstību un sociālo dinamiku.
Grupa pēta arī spēļu industrijas ekonomisko ietekmi un spēļu potenciālu sociālo un izglītības problēmu risināšanā. Veicot visprogresīvākos pētījumus, šīs grupas mērķis ir veicināt izpratni par digitālajām spēlēm kā kultūras artefaktu un spēcīgu instrumentu inovācijai un mācībām.
Šis pētniecības virziens ir saskaņots ar SDG 4 “Kvalitatīva izglītība”, jo tas pēta digitālo spēļu izmantošanu kā inovatīvus mācību un prasmju attīstības rīkus. Tas ņem vērā arī SDG 9 “Rūpniecība, inovācijas un infrastruktūra”.
PĒTNIECĪBAS KOMANDA
Pētījumu koordinators: Mg. Anete Bērza, studiju programmas “Datorspēļu dizains” direktore.
Anete ir aktīva pētniece digitālo spēļu dizaina un projektu vadības jomā, īpašu uzmanību pievēršot Agile pieejas pielietojumam izglītībā un radošajās industrijās. Viņas zinātniskās intereses ietver spēlēs balstītas mācību metodes, izglītojošu spēļu efektivitāti prasmju apguvē, kā arī ilgtspējīgas un ētiski atbildīgas prakses spēļu izstrādē.
Viņa ir iesaistīta pētījumos, kas vērsti uz digitālo risinājumu izmantošanu izglītībā, un attīsta inovatīvas pieejas projektu vadības prasmju apguvei spēļu dizaina kontekstā. Anete aktīvi, piedalās konferencēs un attīsta zinātnisko sadarbību starp akadēmisko vidi un spēļu industriju.
E-pasts: anete.berza@eka.edu.lv
ORCID: https://orcid.org/0009-0002-9184-4040
Pētnieki
- MEng., Andrejs Birzgals, lektors, EKA Augstskola (Latvija), SIA "SENSORA" - uzņēmuma vadītājs
- MS Jāzeps Rutkis, lektors, EKA Augstskola (Latvija), Latvijas spēļu izstrādātāju asociācijas valdes loceklis, SIA Bird Pals - uzņēmuma vadītājs, SIA "Latvijas mobilais telefons" - vecākais programmatūras izstrādes inženieris
- Mareks Miķelsons, lektors, EKA Augstskola (Latvija), Latvijas Republikas Ekonomikas ministrija
- Andris Aleksandrs Priedītis, lektors, EKA Augstskola (Latvija)
- Adam Mayes, Copenhagen Academy of Digitals arts, head of education (Denmark)
- Mg. Carlo Tuzza, Link Campus University, lecturer (Italy)
ATBILSTĪBA VALSTS STRATĒĢISKAJOS DOKUMENTOS IZSTĀDĪTAJIEM MĒRĶIEM
- Nacionālais Attīstības plāns 2021.-2027. gadam. - NAP2027. Prioritāte: “Uzņēmumu konkurētspēja un materiālā labklājība”, rīcības virziens “Produktivitāte, inovācija un eksports” https://likumi.lv/wwwraksti/LIKUMI/NAP/NAP2027.PDF
- Viedās specializācijas stratēģija - RIS3 (joma: informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) https://www.em.gov.lv/lv/viedas-specializacijas-strategija-ris3
- Tehnoloģiju un inovāciju attīstības politika 2021.-2027. https://polsis.mk.gov.lv/documents/7053
REZULTĀTI
Pētniecības raksti:
- ...
- ...
- ...
Maģistra darbi:
Saistītie projekti:
PĒTĪJUMU IZPLATĪŠANA UN IETEKME
- News portal DELFI published an opinion publication by Andrejs Birzgalis, lecturer of the EKA study programme "Computer Game Design and Graphics", on the profession of a game developer and market opportunities. https://www.delfi.lv/a/54822146
- Ksenija Milča. Latvijas Radio discussion on Latvian products and achievements in the global market. Latvian Radio researching video game development in Latvia “ Kādi ir latviešu ražojumi un sasniegumi globālajā tirgū? Latvijas Radio pēta videospēļu izstrādi Latvijā”. https://www.lsm.lv/raksts/dzive--stils/tehnologijas-un-zinatne/25.10.2023kadi-ir-latviesu-razojumi-un-sasniegumi-globalaja-tirgu-latvijas-radio-peta-videospeluizstradilatvija.a529033/?utm_source=lsm&utm_medium=theme&utm_campaign=theme#6
- Ksenija Milča. Latvijas Radio 3 programme “Kāpēc dizains?” (Why design?)”. Discussion on digital games and design „Digitālās spēles un dizains”. https://klasika.lsm.lv/lv/raksts/kapec-dizains/digitalas-speles-un-dizains.a186382/
Citi pētījumu rezultāti:
SADARBĪBA AR INDUSTRIJU, AKADĒMISKO UN PUBLISKO SEKTORU, KĀ ARĪ AR NVO
Partner |
Sector |
Country |
Documents |
Activities |
|
|
|
|
|