Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


 

Profesionālā bakalaura studiju programma

DATORSPĒĻU DIZAINS UN GRAFIKA

Mēs vēlamies, lai Latvija pelnītu ar inovācijām un tehnoloģijām.

Tādēļ radījām studiju programmu, kura sevī apvieno radošumu un tehnoloģijas.

Piešķiramais grāds: profesionālais bakalaura grāds dizainā ar specializāciju datorspēļu dizainā un grafikas dizaina kvalifikācija.

Akreditācija:
Saskaņā ar grozījumiem Augstskolu likumā, programma studiju virziena "Mākslas" ietvaros ir licencēta un akreditēta līdz 2022. gada 31. decembrim .

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi:
- Vispārējā vidējā vai vidējā profesionālā izglītība
- Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, lai uzsāktu studijas vēlākajos posmos.

Studiju programmas Facebook profils

EKA ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas biedrs un Higher Education Video Game Alliance biedrs.

 

Programmas mērķi un uzdevumi

Mērķi:

  • nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā un datorspēļu dizainā un grafikā atbilstoši Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajām ietvarstruktūras 6. līmenim;
  • sagatavot dizainerus, kuriem piemīt daudzpusīgas zināšanas par spēļu dizainu un mākslu, specifiskas prasmes datorspēļu izstrādē, tehnoloģijās, grafiskajā dizainā un mākslas projektu vadībā, un kompetences, kas ļauj būt konkurētspējīgiem darba tirgū Latvijā un starptautiski, kā arī veikt radošo darbību pašnodarbinātā statusā.


Uzdevumi:

  • nodrošināt studiju procesu, kas atbilst normatīvo aktu un darba tirgus prasībām, kā arī studentu centrētai pieejai augstākajā izglītībā;
  • nodrošināt dizaina nozares (īpaši datorspēļu dizaina) un grafikas dizainera profesijai raksturīgo pamata un specializēto zināšanu un prasmju apguvi, to kritisku izpratni un atbilstību nozares augstāko sasniegumu līmenim mākslā un tehnoloģijās;
  • nodrošināt mācībspēku kvalifikāciju dizainā, pētniecībā un radošajā darbībā;
  • nodrošināt un attīstīt pētniecisko un radošo darbību studiju programmā;
  • nodrošināt un attīstīt infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi atbilstoši studiju programmas īstenošanas vajadzībām;
  • attīstīt starptautisko sadarbību ar radniecīgām augstākās izglītības iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 4 gadi Darba dienās
9.00-17.30
995.00 €
Nepilna laika studijas 4,5 gadi Sestdienās
9.00-17.30
925.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim

Iespējams pieteikties SIA "innoWate" stipendijām

Studiju kursi


Nozares profesionālās specializācijas kursi:

Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati

Datorspēļu māksla un datorgrafika

Ievads datorspēļu programmēšanā

Audio dizains

2D animācija

2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Datorspēļu industrija

Mākslas komunikācijas vadība

Matemātika datorspēlēm

3D animācija un modelēšana

3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Paplašinātā realitāte

Scenārija pamati

Radošā komunikācija

Kino industrija

Programmatūras izstrādes projektu vadīšana

Socioloģija

Ievads dizaina studijās

Datorsistēmu uzbūve un datoru arhitektūra

Koloristika

Kompozīcijas pamati

Telpu uztveres un krāsu psiholoģija

Zīmēšana

Gleznošana

Fotografēšana

Pasaules mākslas vēsture

Kultūras antropoloģija

Informātika

Vizuālā komunikācija

Iespieddarbu dizains un maketēšana


Vispārizglītojošie studiju kursi:

Ievads studijās

Lietišķā saskarsme un profesionālā ētika

Prezentācijas māksla

Profesionālā svešvaloda

Uzņēmējdarbības pamati

Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums

Darba, vides un civilā aizsardzība

Filozofija

Pētnieciskā darba organizācija

 

Prakse ir neatņemama profesionālās augstākās izglītības sastāvdaļa. Studenti veic vienu praksi semestra garumā kādā no datorspēļu izstrādes uzņēmumiem Latvijā vai ārzemēs. Bez tam studējošie izstrādā trīs projekta darbus - spēļu prototipus.

Noslēguma pārbaudījums
Sekmīgi uzrakstīts un aizstāvēts bakalaura darbs.

Studiju rezultāti

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolventam ir:

Zināšanas:

  • dizaina un specializēti datorspēļu un grafiskā dizaina jēdzienos un teorijās;
  • grafikas un datorspēļu dizaina vēsturē un mūsdienu attīstības tendencēs;
  • grafiskā un datorspēļu dizaina pamatnostādnēs, tehnoloģijās un programmatūrā;
  • par profesionālās ētikas nozīmi datorspēļu dizainā.


Prasmes:

  • izvēlēties grafikas un datorspēļu dizaina izstrādes metodes, mākslinieciskos paņēmienus un programmatūru;
  • pamatot datorspēles izmantotos tēlus, stāstus, spēlējamību, stratēģiju un koncepciju;
  • sagatavot datorspēles dizaina dokumentāciju;
  • analizēt datorspēles mērķauditoriju, izstrādes laika posmu, budžetu un mārketinga komunikāciju;
  • patstāvīgi organizēt savu darbu;
  • strādāt komandā ar citiem profesionālo nozaru speciālistiem.


Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana):

  • patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju;
  • piedāvāt radošus risinājumus konstatētajām problēmām grafikas un datorspēļu dizaina jomās;
  • izmantot dažāda veida informāciju lēmumu pieņemšanā datorspēļu izstrādes laikā.

Mācībspēki

Studiju programmas direktors: Dr.oec. Kaspars Šteinbergs
Aizstāvējis promocijas darbu par audiovizuālās nozares klastera attīstības iespējām Latvijā. Kopš 2011. gada ir arī pasniedzējs Alberta koledžā un Ekonomikas un kultūras augstskolā. Piedalījies vairākos starptautiskos projektos par audiovizuālo mediju nozares un radošo industriju attīstību Latvijā un Eiropā. Pētniecības intereses saistās ar stratēģisko vadību radošo industriju uzņēmumos un datorspēļu industriju. Studiju kurss: Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati.

Jāzeps Rutkis, Mg.sc.comp., viesdocētājs. Jāzeps ir programmētājs un komandas vadītājs SIA “Estoty”, kas ir viens no veiksmīgākajiem mobilo spēļu veidotājiem Latvijā. Strādājis pie tādiem projektiem kā “Prince of Persia”, “Flippy Race” un “Kick Pass”. Studējis datorzinātnes Latvijā, Francijā un Nīderlandē. Studiju kurss: 2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Ēriks Līsmanis, viesdocētājs. Ēriks ir beidzis “Rīgas Tehnisko koledžu” ar programmēšanas tehniķa profesiju, kā arī ir “Alberta koležas” datorspēļu izstrādes programmas absolvents. Ēriks ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas valdes loceklis un ir izveidojis savu spēļu izstrādes uzņēmumu “Lumios Games”. Viņš ir vadījis programmēšanas pulciņu, palīdzot saviem kursabiedriem padziļināti apgūt programmēšanas pamatprincipus. Studiju kursi: Ievads datorspēļu programmēšanā, 3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana.

 

STUDIJAS - ATTĀLINĀTI!

08.04.2020.

Studiju process tiks organizēts attālināti līdz 12. maijam. Sakarā ar ārkārtas stāvokļa pagarināšanu līdz 2020. g. 12. maijam, studiju process tiek organizēts attālināti.. Papildus informējam,...

E-LEKCIJAS LABI APMEKLĒTAS

06.04.2020.

EKA studenti čakli apmeklē e-lekcijas un uzcītīgi pilda studiju darbus. Ekonomikas un kultūras augstskolas studenti patlaban notiekošās tiešsaistes lekcijas apmeklē pat čaklāk, un studiju...

GATAVOJIES EKSĀMENIEM!

26.03.2020.

. Gatavojies eksāmeniem tiešsaistē! Sagatavošanas kursi 12. klases skolēniem matemātikā un angļu valodā. Uzņemšana turpinās!. Ekonomikas un kultūras augstskolas komanda ir radījusi speciālu kursu tiešsaistē,...

LABAS ZIŅAS!

15.03.2020.

Ekonomikas un kultūras augstskola ir gatava turpināt nodrošināt studiju procesu, izmantojot mūsu e-vides iespējas!. Jau 16. marta visas klātienes lekcijas tiks nodrošinātas video lekciju...

PĀREJAM UZ TIEŠSAISTI!

16.03.2020.

EKA ir otrā augstskola Latvijā, kas operatīvi pārkārtojusi studiju procesu un nodrošina plānotās lekcijas e-vidē!. Ekonomikas un kultūras augstskola, tūlīt pēc partnera - Alberta koledžas - operatīvi...

SVARĪGA INFORMĀCIJA!

12.03.2020.

. Cien. studējošie!. Svarīga informācija:. E-lekcijas notiek pēc nodarbību saraksta, bibliotēka slēgta.. 13.03. piektdienas klātienes lekcijas atceltas, bibliotēka slēgta.. 14.03. sestdienas...

K. KARAŠEVSKA VIESLEKCIJA

11.03.2020.

Kaspars Karaševskis vieslekcijā iepazīstinās ar uzvedības ekonomikas teoriju un praksi. ATCELTA!!!. Šo sestdien, 14.03. plkst. 14.20 EKA notiks Kaspara Karaševska vieslekcija...

DZIMUMBALLE 2020

10.03.2020.

Visi aicināti uz Dzimumballi 2020. ATCELTA!. Kad? 26.martā. Kur? Rīgas iespaidīgākajā nakts klubā Studio69 (Tērbatas iela 76). Cikos? Ieeja no 21:00. Ieeja: 18+. Jau desmito gadu Ekonomikas un kultūras...

STARPTAUTISKS KONKURSS

25.02.2020.

Interjera dizaina studeni pārbauda spēkus starptautiskā konkursā Dānijā. Lai kļūtu par īstu profesionāli, vajadzīgi dažādi pārbaudījumi! Tāpēc EKA Interjera dizaina studenti kursa Projektēšana...

Uzdot jautājumu