Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)



Profesionālā bakalaura studiju programma

DATORSPĒĻU DIZAINS UN GRAFIKA

Mēs vēlamies, lai Latvija pelnītu ar inovācijām un tehnoloģijām.

Tādēļ radījām studiju programmu, kura sevī apvieno radošumu un tehnoloģijas.

Piešķiramais grāds: profesionālais bakalaura grāds dizainā ar specializāciju datorspēļu dizainā un grafikas dizaina kvalifikācija.

Akreditācija:
Saskaņā ar 18.05.2021. grozījumiem Augstskolu likumā, programma studiju virziena "Mākslas" ietvaros ir licencēta un akreditēta līdz 2023. gada 31. decembrim.

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi:
- Vispārējā vidējā vai vidējā profesionālā izglītība
- Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, lai uzsāktu studijas vēlākajos posmos.

Studiju programmas Facebook profils

EKA ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas biedrs un Higher Education Video Game Alliance biedrs.

Programmas mērķi un uzdevumi

Mērķi:

  • nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā un datorspēļu dizainā un grafikā atbilstoši Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajām ietvarstruktūras 6. līmenim;
  • sagatavot dizainerus, kuriem piemīt daudzpusīgas zināšanas par spēļu dizainu un mākslu, specifiskas prasmes datorspēļu izstrādē, tehnoloģijās, grafiskajā dizainā un mākslas projektu vadībā, un kompetences, kas ļauj būt konkurētspējīgiem darba tirgū Latvijā un starptautiski, kā arī veikt radošo darbību pašnodarbinātā statusā.


Uzdevumi:

  • nodrošināt studiju procesu, kas atbilst normatīvo aktu un darba tirgus prasībām, kā arī studentu centrētai pieejai augstākajā izglītībā;
  • nodrošināt dizaina nozares (īpaši datorspēļu dizaina) un grafikas dizainera profesijai raksturīgo pamata un specializēto zināšanu un prasmju apguvi, to kritisku izpratni un atbilstību nozares augstāko sasniegumu līmenim mākslā un tehnoloģijās;
  • nodrošināt mācībspēku kvalifikāciju dizainā, pētniecībā un radošajā darbībā;
  • nodrošināt un attīstīt pētniecisko un radošo darbību studiju programmā;
  • nodrošināt un attīstīt infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi atbilstoši studiju programmas īstenošanas vajadzībām;
  • attīstīt starptautisko sadarbību ar radniecīgām augstākās izglītības iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 4 gadi Darba dienās
9.00-17.30
1250.00 €
Nepilna laika studijas 4,5 gadi Sestdienās**
9.00-17.30
1250.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim
** Vispārizglītojošie kursi var tikt ieplānoti reizi nedēļā darba dienās vakarā 18.30-20.50

Studiju kursi


Nozares profesionālās specializācijas kursi:

Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati

Datorspēļu māksla un datorgrafika

Ievads datorspēļu programmēšanā

Audio dizains

2D animācija

2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Datorspēļu industrija

Mākslas komunikācijas vadība

Matemātika datorspēlēm

3D animācija un modelēšana

3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Paplašinātā realitāte

Scenārija pamati

Radošā komunikācija

Kino industrija

Programmatūras izstrādes projektu vadīšana

Socioloģija

Ievads dizaina studijās

Datorsistēmu uzbūve un datoru arhitektūra

Koloristika

Kompozīcijas pamati

Telpu uztveres un krāsu psiholoģija

Zīmēšana

Gleznošana

Fotografēšana

Pasaules mākslas vēsture

Kultūras antropoloģija

Informātika

Vizuālā komunikācija

Iespieddarbu dizains un maketēšana


Vispārizglītojošie studiju kursi:

Ievads studijās

Lietišķā saskarsme un profesionālā ētika

Prezentācijas māksla

Profesionālā svešvaloda

Uzņēmējdarbības pamati

Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums

Darba, vides un civilā aizsardzība

Filozofija

Pētnieciskā darba organizācija

 

Prakse ir neatņemama profesionālās augstākās izglītības sastāvdaļa. Studenti veic vienu praksi semestra garumā kādā no datorspēļu izstrādes uzņēmumiem Latvijā vai ārzemēs. Bez tam studējošie izstrādā trīs projekta darbus - spēļu prototipus.

Noslēguma pārbaudījums
Sekmīgi uzrakstīts un aizstāvēts bakalaura darbs.

Studiju rezultāti

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolventam ir:

Zināšanas:

  • dizaina un specializēti datorspēļu un grafiskā dizaina jēdzienos un teorijās;
  • grafikas un datorspēļu dizaina vēsturē un mūsdienu attīstības tendencēs;
  • grafiskā un datorspēļu dizaina pamatnostādnēs, tehnoloģijās un programmatūrā;
  • par profesionālās ētikas nozīmi datorspēļu dizainā.


Prasmes:

  • izvēlēties grafikas un datorspēļu dizaina izstrādes metodes, mākslinieciskos paņēmienus un programmatūru;
  • pamatot datorspēles izmantotos tēlus, stāstus, spēlējamību, stratēģiju un koncepciju;
  • sagatavot datorspēles dizaina dokumentāciju;
  • analizēt datorspēles mērķauditoriju, izstrādes laika posmu, budžetu un mārketinga komunikāciju;
  • patstāvīgi organizēt savu darbu;
  • strādāt komandā ar citiem profesionālo nozaru speciālistiem.


Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana):

  • patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju;
  • piedāvāt radošus risinājumus konstatētajām problēmām grafikas un datorspēļu dizaina jomās;
  • izmantot dažāda veida informāciju lēmumu pieņemšanā datorspēļu izstrādes laikā.

Mācībspēki

Studiju programmas direktore: Mg.art. Ksenija Miļča. Vides māksliniece, grafiskā dizainere, nodarbojas ar vizuālo komunikāciju.

Kaspars Šteinbergs, Dr.oec., viesdocētājs. Aizstāvējis promocijas darbu par audiovizuālās nozares klastera attīstības iespējām Latvijā. Kopš 2011. gada ir arī pasniedzējs Alberta koledžā un Ekonomikas un kultūras augstskolā. Piedalījies vairākos starptautiskos projektos par audiovizuālo mediju nozares un radošo industriju attīstību Latvijā un Eiropā. Pētniecības intereses saistās ar stratēģisko vadību radošo industriju uzņēmumos un datorspēļu industriju. Studiju kurss: Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati.

Jāzeps Rutkis, Mg.sc.comp., viesdocētājs. Jāzeps ir programmētājs un komandas vadītājs SIA “Estoty”, kas ir viens no veiksmīgākajiem mobilo spēļu veidotājiem Latvijā. Strādājis pie tādiem projektiem kā “Prince of Persia”, “Flippy Race” un “Kick Pass”. Studējis datorzinātnes Latvijā, Francijā un Nīderlandē. Studiju kurss: 2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Ēriks Līsmanis, viesdocētājs. Ēriks ir beidzis “Rīgas Tehnisko koledžu” ar programmēšanas tehniķa profesiju, kā arī ir “Alberta koležas” datorspēļu izstrādes programmas absolvents. Ēriks ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas valdes loceklis un ir izveidojis savu spēļu izstrādes uzņēmumu “Lumios Games”. Viņš ir vadījis programmēšanas pulciņu, palīdzot saviem kursabiedriem padziļināti apgūt programmēšanas pamatprincipus. Studiju kursi: Ievads datorspēļu programmēšanā, 3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana.

Programmas jaunumi

08.10.2022. Andrejs Birzgals: Pieprasījums pēc spēļu izstrādes speciālistiem vairākkārt pārsniedz piedāvājumu Latvijas spēļu izstrādātājiem ir reālas iespējas veidot karjeru kādā spēļu gigantā. Ko dara spēļu izstrādātājs (game developer), kādas ir attīstības un darba iespējas, kādas prasmes jāapgūst, un kas notiek spēļu tirgū Latvijā un pasaulē - par to portālā Delfi.lv Andrejs Birzgals, EKA studiju programmas "Datorspēļu dizains un grafika" docētājs.

08.08.2022. Datorspēļu dizaina un grafikas studenti atklāj plakātu izstādi "Mūsu gadsimta vientuļais cilvēks".

27.05.2022. Delfi.lv: Datorspēles – hobijs vai profesionāla karjera?  Kas jāzina, jāprot un jāņem vērā kvalificētam spēļu izstrādātājam? Kādas iespējas paver šī joma? Vai spēles radīšana ir vai nav māksla?

15.10.2021. Datorspēļu dizaina un grafikas studenti guvuši nenovērtējamu pieredzi starptautiskā pasākumā

12.08.2020. GGJ Next 2020 Riga laikā apgūst spēļu izstrādes pamatus

03.01.2020. Sadarbība ar Latvijas Spēļu izstrādātāju asociāciju uzlabos studiju programmas kvalitāti

13.12.2019. Delfi.lv: Videospēle veselībai

13.12.2019. Rus.delfi.lv: Видеоигра для здоровья

11.12.2019. innoWate stipendiju 2019./2020. studiju gadā ieguvuši pieci studenti

30.03.2019. digLAB iespējas ļaus testēt studentu radītās spēles un virtuālās realitātes projektus

18.02.2019. Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

03.12.2018. Digimoni izstrādā veselības datorspēli skolēniem

11.05.2018. Tagad arī Latvijā iespējams iegūt bakalaura izglītību datorspēļu izstrādē

Spēļu un VR projektu izstrāde klientiem

EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs.

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  • palīdz noturēt uzmanību;
  • paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”


Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

 

KRĀSU NEDĒĻA

25.11.2022.

Izkrāsosim ikdienu ar krāsām drēgnajās ziemas dienās!. Noslēdzoties Ekonomikas un kultūras augstskolas “Laimes sezonai” 4. kursa “Producēšanas” studentes aicina izkrāsot...

D. GAŠPUITA VIESLEKCIJA

25.11.2022.

"SEB banka" ekonomists Dainis Gašpuitis vieslekcijā iepazīstinās ar aktualitātēm ekonomikā. 29.11., plkst. 14.10 , EKA 115. auditorijā ar lekciju par aktualitātēm ekonomikā viesosies "SEB banka"...

GARAGES STĀVS

24.11.2022.

“Garages” – vieta, kur tiekas radošas idejas un tehnoloģijas. Vai zini, kas kopīgs tādām kompānijām kā “Amazon”, “Apple”, “Google”, “Disney”...

SWEDBANK ISIC KARTE

02.07.2020.

Izvēlies studenta apliecību ar plašām iespējām!. ISIC (International Student Identity Card) ir vienīgā starptautiski atzītā pilna un nepilna laika studenta identifikācijas karte, kuru katru gadu...

PROJEKTS AUTORADE

23.11.2022.

EKA uzsāk ESF projektu "Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade". 2022. gada 26. oktobrī Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Ekonomikas un kultūras augstskola” (EKA) un...

RAKSTS SPRINGER IZDEVUMĀ

21.11.2022.

EKA profesores Velgas Veveres zinātniskais raksts iekļauts prestižā izdevumā. Prestižās izdevniecības "Springer" grāmatā iekļauts EKA profesores, Dr.phil. Velga Vevere  zinātniskais raksts "Variācijas...

ALWAYS THE FIRST STĀVS

15.11.2022.

“Always the first” – aicinām iepazīt jaunās EKA ēkas 1. stāvu. Katrs svarīgs notikums un katrs panākums sākas ar pirmo soli, katra virsotne sākas ar pirmo pakāpienu, un nereti tieši...

AICINA UZŅĒMĒJUS

14.11.2022.

Studenti uzrunā uzņēmējus projektā “Uzdāvini Latvijai nākotni!”. Tuvojoties Latvijas valsts 104. dzimšanas dienai, Ekonomikas un kultūras augstskolas studenti uzrunājuši uzņēmējus, aicinot vienoties...

A.MACKEVIČA VIESLEKCIJA

14.11.2022.

Visi aicināti uz vieslekciju “Labāk ar dzīvām zivīm pret straumi, nekā ...”. 15. novembrī plkst. 17.00 Otrās Laimes sezonas ietvaros visi interesenti aicināti uz uzņēmēja, tūrisma ziņu portāla...

Uzdot jautājumu

 

Sazinies ar mums