Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


 

Profesionālā bakalaura studiju programma

DATORSPĒĻU DIZAINS UN GRAFIKA

Mēs vēlamies, lai Latvija pelnītu ar inovācijām un tehnoloģijām.

Tādēļ radījām studiju programmu, kura sevī apvieno radošumu un tehnoloģijas.

Piešķiramais grāds: profesionālais bakalaura grāds dizainā ar specializāciju datorspēļu dizainā un grafikas dizaina kvalifikācija.

Akreditācija:
Saskaņā ar grozījumiem Augstskolu likumā, programma studiju virziena "Mākslas" ietvaros ir licencēta un akreditēta līdz 2023. gada 30. jūnijam.

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi:
- Vispārējā vidējā vai vidējā profesionālā izglītība
- Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, lai uzsāktu studijas vēlākajos posmos.

Studiju programmas Facebook profils

EKA ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas biedrs un Higher Education Video Game Alliance biedrs.

 

Programmas mērķi un uzdevumi

Mērķi:

  • nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā un datorspēļu dizainā un grafikā atbilstoši Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajām ietvarstruktūras 6. līmenim;
  • sagatavot dizainerus, kuriem piemīt daudzpusīgas zināšanas par spēļu dizainu un mākslu, specifiskas prasmes datorspēļu izstrādē, tehnoloģijās, grafiskajā dizainā un mākslas projektu vadībā, un kompetences, kas ļauj būt konkurētspējīgiem darba tirgū Latvijā un starptautiski, kā arī veikt radošo darbību pašnodarbinātā statusā.


Uzdevumi:

  • nodrošināt studiju procesu, kas atbilst normatīvo aktu un darba tirgus prasībām, kā arī studentu centrētai pieejai augstākajā izglītībā;
  • nodrošināt dizaina nozares (īpaši datorspēļu dizaina) un grafikas dizainera profesijai raksturīgo pamata un specializēto zināšanu un prasmju apguvi, to kritisku izpratni un atbilstību nozares augstāko sasniegumu līmenim mākslā un tehnoloģijās;
  • nodrošināt mācībspēku kvalifikāciju dizainā, pētniecībā un radošajā darbībā;
  • nodrošināt un attīstīt pētniecisko un radošo darbību studiju programmā;
  • nodrošināt un attīstīt infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi atbilstoši studiju programmas īstenošanas vajadzībām;
  • attīstīt starptautisko sadarbību ar radniecīgām augstākās izglītības iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 4 gadi Darba dienās
9.00-17.30
995.00 €
Nepilna laika studijas 4,5 gadi Sestdienās
9.00-17.30
925.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim

Iespējams pieteikties SIA "innoWate" stipendijām

Studiju kursi


Nozares profesionālās specializācijas kursi:

Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati

Datorspēļu māksla un datorgrafika

Ievads datorspēļu programmēšanā

Audio dizains

2D animācija

2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Datorspēļu industrija

Mākslas komunikācijas vadība

Matemātika datorspēlēm

3D animācija un modelēšana

3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Paplašinātā realitāte

Scenārija pamati

Radošā komunikācija

Kino industrija

Programmatūras izstrādes projektu vadīšana

Socioloģija

Ievads dizaina studijās

Datorsistēmu uzbūve un datoru arhitektūra

Koloristika

Kompozīcijas pamati

Telpu uztveres un krāsu psiholoģija

Zīmēšana

Gleznošana

Fotografēšana

Pasaules mākslas vēsture

Kultūras antropoloģija

Informātika

Vizuālā komunikācija

Iespieddarbu dizains un maketēšana


Vispārizglītojošie studiju kursi:

Ievads studijās

Lietišķā saskarsme un profesionālā ētika

Prezentācijas māksla

Profesionālā svešvaloda

Uzņēmējdarbības pamati

Uzņēmējdarbības tiesiskais regulējums

Darba, vides un civilā aizsardzība

Filozofija

Pētnieciskā darba organizācija

 

Prakse ir neatņemama profesionālās augstākās izglītības sastāvdaļa. Studenti veic vienu praksi semestra garumā kādā no datorspēļu izstrādes uzņēmumiem Latvijā vai ārzemēs. Bez tam studējošie izstrādā trīs projekta darbus - spēļu prototipus.

Noslēguma pārbaudījums
Sekmīgi uzrakstīts un aizstāvēts bakalaura darbs.

Studiju rezultāti

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolventam ir:

Zināšanas:

  • dizaina un specializēti datorspēļu un grafiskā dizaina jēdzienos un teorijās;
  • grafikas un datorspēļu dizaina vēsturē un mūsdienu attīstības tendencēs;
  • grafiskā un datorspēļu dizaina pamatnostādnēs, tehnoloģijās un programmatūrā;
  • par profesionālās ētikas nozīmi datorspēļu dizainā.


Prasmes:

  • izvēlēties grafikas un datorspēļu dizaina izstrādes metodes, mākslinieciskos paņēmienus un programmatūru;
  • pamatot datorspēles izmantotos tēlus, stāstus, spēlējamību, stratēģiju un koncepciju;
  • sagatavot datorspēles dizaina dokumentāciju;
  • analizēt datorspēles mērķauditoriju, izstrādes laika posmu, budžetu un mārketinga komunikāciju;
  • patstāvīgi organizēt savu darbu;
  • strādāt komandā ar citiem profesionālo nozaru speciālistiem.


Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana):

  • patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju;
  • piedāvāt radošus risinājumus konstatētajām problēmām grafikas un datorspēļu dizaina jomās;
  • izmantot dažāda veida informāciju lēmumu pieņemšanā datorspēļu izstrādes laikā.

Mācībspēki

Studiju programmas direktors: Dr.oec. Kaspars Šteinbergs
Aizstāvējis promocijas darbu par audiovizuālās nozares klastera attīstības iespējām Latvijā. Kopš 2011. gada ir arī pasniedzējs Alberta koledžā un Ekonomikas un kultūras augstskolā. Piedalījies vairākos starptautiskos projektos par audiovizuālo mediju nozares un radošo industriju attīstību Latvijā un Eiropā. Pētniecības intereses saistās ar stratēģisko vadību radošo industriju uzņēmumos un datorspēļu industriju. Studiju kurss: Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati.

Jāzeps Rutkis, Mg.sc.comp., viesdocētājs. Jāzeps ir programmētājs un komandas vadītājs SIA “Estoty”, kas ir viens no veiksmīgākajiem mobilo spēļu veidotājiem Latvijā. Strādājis pie tādiem projektiem kā “Prince of Persia”, “Flippy Race” un “Kick Pass”. Studējis datorzinātnes Latvijā, Francijā un Nīderlandē. Studiju kurss: 2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Ēriks Līsmanis, viesdocētājs. Ēriks ir beidzis “Rīgas Tehnisko koledžu” ar programmēšanas tehniķa profesiju, kā arī ir “Alberta koležas” datorspēļu izstrādes programmas absolvents. Ēriks ir Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas valdes loceklis un ir izveidojis savu spēļu izstrādes uzņēmumu “Lumios Games”. Viņš ir vadījis programmēšanas pulciņu, palīdzot saviem kursabiedriem padziļināti apgūt programmēšanas pamatprincipus. Studiju kursi: Ievads datorspēļu programmēšanā, 3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana.

 

GGJ NEXT 2020 RIGA

03.07.2020.

Jaunieši aicināti apgūt spēļu izstrādes pamatus. Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācija kopā ar Ekonomikas un kultūras augstskolu Rīgā organizē pasākumu GGJ (Global Game Jam) Next 2020. GGJ Next,...

INFO DIENA 7.07.

02.07.2020.

Kas jāzina par Interjera dizaina studijām?. Ekonomikas un kultūras augstskola aicina uz Informācijas stundu par interjera dizainera profesijas specifiku un iespējām to apgūt - "Intervija ar nozaru līderiem:...

SWEDBANK ISIC KARTE

02.07.2020.

Izvēlies studenta apliecību ar plašām iespējām!. ISIC (International Student Identity Card) ir vienīgā starptautiski atzītā pilna un nepilna laika studenta/skolēna identifikācijas karte, kuru...

ABSOLVENTA PROFILS

02.07.2020.

Kļuvis zināms EKA absolventa profils. Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas datu publicēšanas par 2017./2018. studiju gadu ir kļuvis zināms EKA vidējā absolventa profils - kādi ir viņa ienākumi...

MĀCIES AR ESF ATBALSTU

30.06.2020.

Piesakies kādā no 15 mācību programmām e-vidē!. Sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide” ietvaros laika periodā...

VEBINĀRS 16. JŪNIJĀ

16.06.2020.

Ekonomikas un kultūras augstskola(EKA) un banka "Citadele" aicina uz bezmaksas vebināru “Pēckrīzes prognozes: Latvijas un pasaules ekonomikas attīstības tendences”. Skatieties šeit.. .

SP JAUNS SASTĀVS

12.06.2020.

Ievēl jaunus EKA SP virzienu vadītājus. Šis gads ir nesis daudz pārmaiņu, tāpat 2020. gadā notikušas pārmaiņas arī Ekonomikas un kultūras augstskolas Studentu pašpārvaldes (EKA SP)...

TRĪS MILJONI ATTĪSTĪBĀ

12.06.2020.

Ekonomikas un kultūras augstskola attīstībā ieguldīs trīs miljonus. Īstenojot stratēģiskās attīstības plānu, Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) ar bankas Citadele atbalstu investēs trīs miljonus...

BIBLIOTĒKA ATVĒRTA!

28.05.2020.

Bibliotēka ir atvērta!. Informējam, ka bibliotēka tiks atvērta no 02. jūnija un būs pieejama darbam uz vietas.. Ņemot vērā valstī noteiktos ierobežojumus, lūdzam Jūs pirms bibliotēkas apmeklējuma sazināties...

Uzdot jautājumu