Profesionālā bakalaura studiju programma

DATORSPĒĻU DIZAINS UN GRAFIKA

Mēs vēlamies, lai Latvija pelnītu ar inovācijām un tehnoloģijām.

Tādēļ radījām studiju programmu, kura sevī apvieno radošumu un tehnoloģijas.

Piešķiramais grāds: profesionālais bakalaura grāds dizainā ar specializāciju datorspēļu dizainā un grafikas dizaina kvalifikācija.

Akreditācija:
Saskaņā ar grozījumiem Augstskolu likumā, programma studiju virziena "Mākslas" ietvaros ir licencēta un akreditēta līdz 2022. gada 31. decembrim .

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi:
- Vispārējā vidējā vai vidējā profesionālā izglītība
- Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, lai uzsāktu studijas vēlākajos posmos.

30.03.2019. digLAB iespējas ļaus testēt studentu radītās spēles un virtuālās realitātes projektus

18.02.2019. Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

03.12.2018. Digimoni izstrādā veselības datorspēli skolēniem

11.05.2018. Tagad arī Latvijā iespējams iegūt bakalaura izglītību datorspēļu izstrādē

Studiju programmas Facebook profils

 

Programmas mērķi un uzdevumi

Mērķi:

  • nodrošināt studentiem zināšanu, prasmju un kompetences kopumu dizainā un datorspēļu dizainā un grafikā atbilstoši Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajām ietvarstruktūras 6. līmenim;
  • sagatavot dizainerus, kuriem piemīt daudzpusīgas zināšanas par spēļu dizainu un mākslu, specifiskas prasmes datorspēļu izstrādē, tehnoloģijās, grafiskajā dizainā un mākslas projektu vadībā, un kompetences, kas ļauj būt konkurētspējīgiem darba tirgū Latvijā un starptautiski, kā arī veikt radošo darbību pašnodarbinātā statusā.


Uzdevumi:

  • nodrošināt studiju procesu, kas atbilst normatīvo aktu un darba tirgus prasībām, kā arī studentu centrētai pieejai augstākajā izglītībā;
  • nodrošināt dizaina nozares (īpaši datorspēļu dizaina) un grafikas dizainera profesijai raksturīgo pamata un specializēto zināšanu un prasmju apguvi, to kritisku izpratni un atbilstību nozares augstāko sasniegumu līmenim mākslā un tehnoloģijās;
  • nodrošināt mācībspēku kvalifikāciju dizainā, pētniecībā un radošajā darbībā;
  • nodrošināt un attīstīt pētniecisko un radošo darbību studiju programmā;
  • nodrošināt un attīstīt infrastruktūru un materiāli tehnisko bāzi atbilstoši studiju programmas īstenošanas vajadzībām;
  • attīstīt starptautisko sadarbību ar radniecīgām augstākās izglītības iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām.

Studiju ilgums un studiju maksa

Studiju formas un nodarbību laiki:
Studiju forma Studiju ilgums Lekciju laiki Studiju maksa*
Pilna laika studijas 4 gadi Darba dienās
9.00-17.30
995.00 €
Nepilna laika studijas 4,5 gadi Sestdienās
9.00-17.30
925.00 €

* Studiju maksa norādīta EUR vienam semestrim

Iespējams pieteikties SIA "innoWate" stipendijām

Studiju kursi


Nozares profesionālās specializācijas kursi:

Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati

Datorspēļu māksla un datorgrafika

Ievads datorspēļu programmēšanā

Audio dizains

2D animācija

2D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Datorspēļu industrija

Zīmolvedība

Matemātika datorspēlēm

3D animācija un modelēšana

3D datorspēļu programmēšana un prototipēšana

Scenārija pamati

Radošā komunikācija

Kino industrija

Reklāmas plānošana un organizēšana

Mākslas komunikāciju vadība

Projektu vadība

Psiholoģija un izpētes metodes

Nozares teorētiskie pamatkursi:

Ievads dizaina studijās

Datorsistēmu uzbūve un datoru arhitektūra

Koloristika

Kompozīcijas pamati

Telpu uztveres un krāsu psiholoģija

Tēlotāja ģeometrija

Zīmēšana

Gleznošana

Fotografēšana

Pasaules mākslas vēsture

Kultūras antropoloģija

Arhitektūras un dizaina vēsture

Informātika

Vizuālā komunikācija

Poligrāfijas darbu dizains

Iespieddarbu maketēšana

Vispārizglītojošie studiju kursi:

Lietišķā saskarsme un profesionālā ētika

Prezentācijas māksla

Lietišķā angļu valoda

Komercdarbības pamati

Darba un sociālās tiesības

Darba, vides un civilā aizsardzība

Intelektuālā īpašuma tiesības

Filozofija

Pētnieciskā darba organizācija

 

Prakse ir neatņemama profesionālās augstākās izglītības sastāvdaļa. Studenti veic vienu praksi semestra garumā kādā no datorspēļu izstrādes uzņēmumiem Latvijā vai ārzemēs. Bez tam studējošie izstrādā divus projekta darbus: 2D un 3D spēli.

Noslēguma pārbaudījums
Sekmīgi uzrakstīts un aizstāvēts bakalaura darbs.

Studiju rezultāti

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolvents:

Zina (zināšanas un izpratne):

  • zina dizaina un specializētas datorspēļu un grafiskā dizaina jēdzienus un teorijas;
  • zina grafikas un datorspēļu dizaina vēsturi un mūsdienu attīstības tendences;
  • pārzina grafiskā un datorspēļu dizaina pamatnostādnes, tehnoloģijas un programmatūru;
  • izprot profesionālās ētikas nozīmi datorspēļu dizainā.


Prot (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes):

  • spēj izvēlēties grafikas un datorspēļu dizaina izstrādes metodes, mākslinieciskos paņēmienus un programmatūru;
  • spēj pamatot datorspēles izmantotos tēlus, stāstus, spēlējamību, stratēģiju un koncepciju;
  • prot sagatavot datorspēles dizaina dokumentāciju;
  • spēj analizēt datorspēles mērķauditoriju, izstrādes laika posmu, budžetu un mārketinga komunikāciju;
  • spēj patstāvīgi organizēt savu darbu;
  • spēj strādāt komandā ar citiem profesionālo nozaru speciālistiem.


Kompetence (analīze, sintēze, novērtēšana):

  • spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt nepieciešamo informāciju;
  • spēj piedāvāt radošus risinājumus konstatētajām problēmām grafikas un datorspēļu dizaina jomās;
  • spēj izmantot dažāda veida informāciju lēmumu pieņemšanā datorspēļu izstrādes laikā.

Mācībspēki

Studiju programmas direktors: Dr.oec. Kaspars Šteinbergs
Aizstāvējis promocijas darbu par audiovizuālās nozares klastera attīstības iespējām Latvijā. Kopš 2011. gada ir arī pasniedzējs Alberta koledžā un Ekonomikas un kultūras augstskolā. Piedalījies vairākos starptautiskos projektos par audiovizuālo mediju nozares un radošo industriju attīstību Latvijā. Pētniecības intereses saistās ar stratēģisko vadību radošo industriju uzņēmumos un datorspēļu industriju. Studiju kursi: Projektu vadība, Kino industrija un Datorspēļu industrija.

Raimonds Ūdris, viesdocētājs. Datorspēļu programmētājs un izstrādātājs. Kopā ar kolēģiem izveidojis datorspēļu izstrādes uzņēmumu „Next Level”, kurā radīta populārākā spēle portālā Draugiem.lv: Okeānija. Šobrīd strādā uzņēmumā „Anatomy Next” un aktīvi iesaistās Latvijas spēļu izstrādātāju asociācijā. Studiju kurss: Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati.

Dāvis Toliašvili, viesdocētājs. Strādā vienā no lielākajiem Latvijas datorspēļu izstrādes uzņēmumiem SIA "MadSword" kā vecākais datorspēļu dizaineris un vada vairākus veiksmīgus spēļu projektus. Praktiskā pieredze saistīta ar spēļu mehāniku analizēšanu, jaunu ideju un mehāniku radīšanu, kā arī datorspēļu balansa veidošanu. Studiju kurss: Datorspēļu dizaina un izstrādes pamati".

Ingus Barovskis, Dr.philol., docents. LU Humanitāro zinātņu fakultātes Latvistikas un baltistikas katedras pētnieks, doktorantūras skolas "Letonika un starpkultūru pētījumi" zinātniskais sekretārs. Zinātnisko interešu loks saistīts ar tradicionālo un mūsdienu kultūru un mākslu. Vairāk kā 20 zinātniskas publikācijas folkloristikā, kultūrpētniecībā un literatūrzinātnē, sevišķu uzmanību pievēršot mitoloģijai, kultūrai un mītiskās domāšanas simboliem un to funkcijām mūsdienu sabiedrībā. Studiju kursi: Kultūras un mākslas vēsture, Kultūras antropoloģija.

Velga Vēvere, Dr.phil., profesore. Ir arī Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūta vadošā pētniece, Biznesa augstskolas Turība, Alberta koledžas, Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas vieslektore. Latvijas Zinātņu Padomes eksperte filozofijā un vadībzinībās. Studiju kursi: Filozofija, Pētnieciskā darba organizācija, Zīmolvedība, Mākslas komunikāciju vadība.

 

SPEKATRIP'19 RŪDĪJUMS

13.11.2019.

SPEKAtrip’19: rūdījums priekos un asarās. No 1. līdz 3. novembrim norisinājās EKA Studentu pašpārvaldes ikgadēji rīkotais seminārs SPEKAtrip’19, kurā jaunuzņemtie studenti guva motivāciju...

DARBA LAIKS SVĒTKOS

29.10.2019.

Izmaiņas EKA darba laikā novembrī. . 15.11.2019.. Studiju informācijas centra un administrācijas darba laiks 8:30 – 17:00 Bibliotēkas darba laiks 9:00 – 15:00 (bez izmaiņām) . 16.11.2019.....

A. RUTKOVSKAS VIESLEKCIJA

25.10.2019.

Visi aicināti uz Latvijas Bankas ekonomistes Agneses Rutkovskas vieslekciju. 5. decembrī plkst. 10.00, 305. auditorijā ar lekciju “Aktuālās norises LV tautsaimniecībā” uzstāsies Latvijas...

A. FJODOROVA VIESLEKCIJA

15.10.2019.

Absolvents Aleksandrs Fjodorovs vieslekcijā stāstīs par biznesa uzsākšanu. EKA absolventa Aleksandra Fjodorova vieslekcija par uzņēmējdarbības uzsākšanas pamatprincipiem notiks šo...

INNOWATE STIPENDIJA 2019

14.10.2019.

Sākusies pieteikšanās SIA "innoWate" stipendijām. Turpinot sadarbību ar SIA "innoWate", Ekonomikas un kultūras augstskolas studiju programmas “Datorspēļu dizains un grafika” un Alberta...

ASISTENTS PERSONĀM AR INVALIDITĀTI

08.10.2019.

Studējošās personas ar invaliditāti var saņemt valsts apmaksātu asistenta pakalpojumu. 2018. gada 1. novembrī tika pieņemts likums “Grozījumi Invaliditātes likumā”. Atbilstoši šim likumam, sākot ar 2019....

SP KOPSAPULCE

27.09.2019.

EKA Studentu pašpārvaldes kopsapulcē ievēl un apstiprina jaunus amatu izpildītājus. 26. septembrī norisinājās Ekonomikas un kultūras augstskolas Studentu pašpārvaldes (EKA SP) jaunā studiju...

ANDRIUS JUŠKYS VIESLEKCIJA

25.09.2019.

Vieslekcija pasākumu menedžmentā un producēšanā – Andrius Juškys no Viļņas!. Ceturtdien, 26.09.2019, Ekonomikas un kultūras augstskolas kultūras vadības un izklaides vadības studentiem...

SAPULCES 1. KURSAM

14.08.2019.

Sapulces un studiju gada atklāšana 1. kursa studentiem un vēlāko studiju posmu studentiem. Cienījamie 1. kursa studenti un vēlāko studiju posmu studenti!. Lai pilnvērtīgi sāktu studiju gadu...

Uzdot jautājumu