Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

KRĀSU NEDĒĻA

25.11.2022.

Izkrāsosim ikdienu ar krāsām drēgnajās ziemas dienās!. Noslēdzoties Ekonomikas un kultūras augstskolas “Laimes sezonai” 4. kursa “Producēšanas” studentes aicina izkrāsot...

D. GAŠPUITA VIESLEKCIJA

25.11.2022.

"SEB banka" ekonomists Dainis Gašpuitis vieslekcijā iepazīstinās ar aktualitātēm ekonomikā. 29.11., plkst. 14.10 , EKA 115. auditorijā ar lekciju par aktualitātēm ekonomikā viesosies "SEB banka"...

GARAGES STĀVS

24.11.2022.

“Garages” – vieta, kur tiekas radošas idejas un tehnoloģijas. Vai zini, kas kopīgs tādām kompānijām kā “Amazon”, “Apple”, “Google”, “Disney”...

SWEDBANK ISIC KARTE

02.07.2020.

Izvēlies studenta apliecību ar plašām iespējām!. ISIC (International Student Identity Card) ir vienīgā starptautiski atzītā pilna un nepilna laika studenta identifikācijas karte, kuru katru gadu...

PROJEKTS AUTORADE

23.11.2022.

EKA uzsāk ESF projektu "Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade". 2022. gada 26. oktobrī Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Ekonomikas un kultūras augstskola” (EKA) un...

RAKSTS SPRINGER IZDEVUMĀ

21.11.2022.

EKA profesores Velgas Veveres zinātniskais raksts iekļauts prestižā izdevumā. Prestižās izdevniecības "Springer" grāmatā iekļauts EKA profesores, Dr.phil. Velga Vevere  zinātniskais raksts "Variācijas...

ALWAYS THE FIRST STĀVS

15.11.2022.

“Always the first” – aicinām iepazīt jaunās EKA ēkas 1. stāvu. Katrs svarīgs notikums un katrs panākums sākas ar pirmo soli, katra virsotne sākas ar pirmo pakāpienu, un nereti tieši...

AICINA UZŅĒMĒJUS

14.11.2022.

Studenti uzrunā uzņēmējus projektā “Uzdāvini Latvijai nākotni!”. Tuvojoties Latvijas valsts 104. dzimšanas dienai, Ekonomikas un kultūras augstskolas studenti uzrunājuši uzņēmējus, aicinot vienoties...

A.MACKEVIČA VIESLEKCIJA

14.11.2022.

Visi aicināti uz vieslekciju “Labāk ar dzīvām zivīm pret straumi, nekā ...”. 15. novembrī plkst. 17.00 Otrās Laimes sezonas ietvaros visi interesenti aicināti uz uzņēmēja, tūrisma ziņu portāla...

Uzdot jautājumu

 

Sazinies ar mums