Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

EKA NOVĒRTĒTA REITINGĀ

04.07.2025.

Ekonomikas un kultūras augstskola ir novērtēta prestižajā Times Higher Education Impact Rankings2024, kurš novērtē augstskolu ieguldījumu ANO mērķu sasniegšanā.. Šis reitings atspoguļo...

UZŅEMŠANAS CEĻVEDIS

04.07.2025.

Lai topošajiem studentiem būtu vieglāk orientēties studiju uzņemšanas procesā, ir izveidots ceļvedis – vietne vienotauznemsana.lv. Tajā vienkārši un saprotami izskaidrots, kā...

STUDENTES GLEZNA

03.07.2025.

Paldies mūsu studentei Ksenijai par mākslas darbu!. EKA Interjera dizaina 2. kursa studente Ksenija studiju kursa ietvaros attēloja sevi mūsu maskota tērpā, kas bija izdekorēts par godu Valentīndienai....

STUDENTI UN "GRĀPIS"

02.07.2025.

Ekonomikas un kultūras augstskolas 25 studiju programmas “Mārketings” otrā un trešā kursa studenti jūnijā veiksmīgi prezentēja savus praktiskos projektus, kuru ietvaros tika izstrādātas 10...

EKA DOCĒTĀJI IR PIEPRASĪTI!

19.06.2025.

Raitis Velps atzīts par vienu no pieprasītākajiem mentoriem LIAA jaunuzņēmumu programmā.. Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) ar lepnumu paziņo, ka mūsu docents Raitis Velps ir atzīts par vienu no...

MAĢISTRU EKSKURSIJA

17.06.2025.

Maģistra programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” studenti kop’a ar programmas direktoru Edgaru Čerkovski devās ciemos pie biedrības “Cerību spārni” un sociālā...

"INVENTIO 2025" - DONE

05.06.2025.

Studentu zinātniski praktiskā konference INVENTIO 2025. EKA un Alberta koledža | 30.–31. maijs Devīze: “Iekustini zinātni!”. Divas dienas EKA un Alberta koledžā norisinājās iedvesmojoša...

STARTĒJA MENTORINGA PROJEKTS

29.05.2025.

Projekta mērķis ir iesaistīt Ekonomikas un kultūras augstskolas studentus starpdisciplinārā pētniecībā, lai sniegtu ieguldījumu Latvijas sabiedrībai svarīgu jautājumu risināšanā. Tas tiek panākts,...

AUTOSTĀVVIETA SLĒGTA

26.05.2025.

2025. gada 30. un 31. maijā EKA augstskolas iekšpagalmā norisināsies Studējošo izklaidējoši zinātniskā konference “INVENTIO – iekustini zinātni”.. Līdz ar to no...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums