Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

CIEMOS PIE “JŪRMALAS JAUNIEŠIEM”

21.10.2024.

Turpinām iedvesmot!. #teirstudet #ekaiedvesmo. Šajā pusgadā 3. kursa interjera dizaina studenti strādā pie konkursa projekta ar sociāli nozīmīgu tēmu, izstrādājot piedāvājumu jauniešu...

“APRITPRASME” 1. EPIZODE

09.10.2024.

Edgars Čerkovskis, studiju programmas “Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība” direktors, kopā ar “Zero Waste Latvija” valdes locekli Maiju Krastiņu un "Clean R" grupas valdes...

“DESIGN MANIFESTO” REZULTĀTI

07.10.2024.

No 23. līdz 27. septembrim norisinājās Design Manifesto workshop Lefteris Heretakis vadībā, kurā piedalījās Interjera dizaina 2. kursa klātiene, tā laikā jaunie dizaineri rakstīja savus dizaina manifestus...

DARBA VAKANCES

30.09.2024.

Ir piedāvātas 4 vakances ESF projekta „Subsidētās darba vietas bezdarbniekiem” ietvaros. ESF projekta „Subsidētās darba vietas bezdarbniekiem” vakance ASISTENTS (izglītības jomā),...

WORKSHOP “DESIGN MNAIFESTO”

23.09.2024.

No 23. līdz 27. septembrim studiju programmas “Interjera dizains” 2.kursa studentiem norisināsies nedēļu ilgs workshop “Design Manifesto”, kuru vadīs ārzemju lektors Lefteris Heretakis.....

BOARD GAME JAM

19.09.2024.

No 23. līdz 27. septembrim Interjera dizaina, 3.kursa studentiem un Datorspēļu dizaina 2. kursa studentiem norisināsies nedēļu ilgs "Board game jam" , kuru vadīs ārzemju lektors Adam Mayes. . Datorspēļu...

"IDEJU KAUSS"

20.09.2024.

LIAA organizē ikgadējo Latvijas mēroga konkursu "Ideju Kauss", kurā ir aicināti piedalīties visi jaunieši, kas vecāki par 18 gadiem. Šis konkurss jau 16 gadus palīdz jauniešiem attīstīt...

DZIEDĀT NĀC!

04.09.2024.

Dziedāt nāc!. #ekaiedvesmo. Pievienojies jauktajam kamerkorim FORTIUS, kuru vada Vispārējo latviešu Dziesmu un Deju svētku virsdiriģente Mara Marnauza!. Te Tu varēsi pavadīt laiku skanīgā...

EMMAS SOFIAS PERSONĀLIZSTĀDE

04.09.2024.

EKA pasniedzēji iedvesmo!. #teirstudet #ekaiedvesmo. 23. augustā MC2 centrā, Krasta ielā 68a, Rīgā, tika atklāta EKA mākslas virziena pasniedzējas Emmas Sofias personālizstāde "Identitātes pavedieni".....

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums