Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

MENTORU PROGRAMMA

08.08.2022.

Iegūsti jaunu pieredzi un bonusus, kļūstot par mentoru pirmkursniekam!. Piesakies līdz 14. augustam!. Lai atvieglotu jauno studentu iejušanos studiju vidē, EKA, sadarbībā ar studentu pašpārvaldi,...

EKA VĒRIENĪGĀ ES PROJEKTĀ

21.07.2022.

EKA – viena no retajām Latvijas augstskolām, kas kļuvusi par partneri vērienīgā ES projektā. Ekonomikas un kultūras augstskola kā viena tikai no dažām Latvijas augstskolām ir apstiprināta kā partneris...

EKA U-MULTIRANK PIRMĀ

21.06.2022.

EKA ierindojas 1. vietā reitingā “U-Multirank” starp privātajām augstskolām. Ikgadējā reitinga “U-Multirank” vērtējumā Ekonomikas un kultūras augstskola (EKA) ierindota pirmajā...

SWEDBANK ISIC KARTE

02.07.2020.

Izvēlies studenta apliecību ar plašām iespējām!. ISIC (International Student Identity Card) ir vienīgā starptautiski atzītā pilna un nepilna laika studenta identifikācijas karte, kuru katru gadu...

REKTORE TV24

08.07.2022.

EKA rektore TV24 ēterā stāsta par tendencēm augstākajā izglītībā. Kādas tendences ir vērojamas augstākajā izglītībā? Kādas prasmes nepieciešamas darba tirgū šobrīd, un kādas būs pieprasītas nākotnē?....

GRANTI STUDIJĀM EKA

06.07.2022.

Aicina pieteikties Annas Saltikovas vai Semjona Kļepiņina grantiem studijām EKA. Vasara ierasti ir laiks, kad topošie studenti domā par augstākās izglītības ieguvi, savas personīgās un profesionālās...

MAKE IT AIZSTĀVĒŠANA

30.06.2022.

Visas 18 MaKE IT 1. cikla komandas starpaizstāvēšanā gūst vērtēšanas komisijas atbalstu. Informācija publicēta 30.06.2022.. Visas projektā “Inovāciju granti studentiem mākslas,...

LZA EKONOMIKAS FORUMS

30.06.2022.

EKA mācībspēki piedalās V Starptautiskajā ekonomikas forumā. EKA Zinātņu prorektore Jelena Titko un studiju programmas "Aprites ekonomika un sociālā uzņēmējdarbība" direktors Edgars Čerkovskis ...

DISKUSIJA PAR LAIMI

30.06.2022.

Diskusijā meklēs faktorus, kas ietekmē spēju būt laimīgam . 1. jūlijā plkst. 12.30 sarunu festivāla “Lampa” ietvaros Ekonomikas un kultūras augstskola aicina uz diskusiju “Kā būt laimīgam...

Uzdot jautājumu

 

Sazinies ar mums