Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

IZAICINĀJUMA MARATONS

05.01.2022.

Izaicini sevi un padari pasauli labāku!. Izaicinājuma maratons ir pasākums, kas ilgs divas nedēļas, kuru laikā tiks saņemti dažādi uzdevumi jeb izaicnājumi, kas izaicinās mūs katru izdarīt kaut ko labu,...

REKTORES APSVEIKUMS

21.12.2021.

EKA rektores apsveikums svētkos. Mīļie kolēģi, studenti, absolventi un partneri – mūsu #ekieši!. Sirsnīgi sveicu visus svētkos!. 2021. gads bija bagāts ar notikumiem, pilns ar izaicinājumiem...

UZSĀKŠANAS SEMINĀRS

20.12.2021.

Aizritējis projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās (MaKE IT)” uzsākšanas seminārs. 2021. gada 15. decembrī tiešsaistē...

SWEDBANK ISIC KARTE

02.07.2020.

Izvēlies studenta apliecību ar plašām iespējām!. ISIC (International Student Identity Card) ir vienīgā starptautiski atzītā pilna un nepilna laika studenta identifikācijas karte, kuru katru gadu...

IZSTĀDE "0 PUNKTS"

16.12.2021.

Studenti aicina uz stikla mākslas un vides objektu izstādi “0 punkts”. No 18. decembra ikviens interesents aicināts apmeklēt stikla mākslas un vides mākslas objektu izstādi “0 punkts”....

MAKE IT UZSĀKŠANA

02.12.2021.

Projekta Uzsākšanas seminārā iepazīstinās ar vispārēju informāciju. 15. decembrī no plkst. 10.00 līdz 12.00 tiešsaistē norisināsies projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas,...

JAUNS SP SASTĀVS

10.12.2021.

Paplašinājies EKA Studējošo pašpārvaldes valdes sastāvs. 9. decembrī notikušas EKA Studējošo pašpārvaldes valdes ārkārtas vēlēšanas, un valdes sastāvs...

SLEPENAIS RŪĶĪTIS

09.12.2021.

Kļūsti par slepeno Ziemassvētku rūķīti!. EKA SP sarūpējuši iespēju studentiem dāvāt un saņemt Ziemassvētku brīnumu!. Lai kļūtu par Ziemassvētku rūķīti, nekas daudz nav jādara. Piesakies aizpildot...

EMOCIJU VADĪŠANA

09.12.2021.

Visi aicināti uz vieslekciju par emociju vadīšanu stresa situācijās. 13.12.2021.. 18:30. Vieslekcija: Emociju vadīšana stresa situācijās. Lektors: Prof. M. Zakriževska-Belogrudova...

Uzdot jautājumu