Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


EKA piedāvā izstrādāt digitālo spēļu un virtuālās realitātes projektus

Lai veicinātu jauniešu motivāciju un interesi par mācību procesu, tiek izmantota dažādas metodes, tostarp mācīšanās ar dažādu digitālo rīku vai pat datorspēļu palīdzību. Izglītības saturam piemērotas spēles rada Ekonomikas un kultūras augstskolas bakalaura programmas “Datorspēļu dizains un grafika” studenti ar pasniedzēju atbalstu. Tas ļauj ne tikai skolēniem mācīties interaktīvā veidā, bet arī studentiem – pilnveidot praktiskās iemaņas. Augstskolas studenti, nozares profesionāļu vadībā, izstrādā digitālās spēles un virtuālās realitātes projektus arī mārketinga, pārdošanas veicināšanas vai izklaides mērķiem, īstenojot dažādas sarežģītības projektus.

Idejas vai iniciatīvas un saturs nepieciešamajām spēlēm nāk gan no izglītības iestādēm, gan dažādiem uzņēmumiem. Piemēram, pēc Mēness aptiekas iniciatīvas tika radīta spēle skolēniem vecumā no astoņiem līdz četrpadsmit gadiem „Veselībnieks", kas rosina jautāt, uzzināt svarīgo par veselību, saprast un mācīties to pielietot, savukārt, pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas ierosināja tapa Virtuālais ekonomikas kabinets, kurā iespējams apgūt dažādas tēmas no vidusskolas ekonomikas programmas, kā arī papildu tēmas, kas sagatavo audzēkņus turpmākajām studijām augstākās izglītības iestādēs. 

“Izstrādājot izglītības iestādēm paredzētas datorspēles, iegūst visas iesaistītas puses – studenti var mācīties, darbojoties praktiski profesionāļu vadībā, bet mācību iestāde iegūst mūsdienīgu un interaktīvu rīku, kas ir saistošs skolēniem. Turklāt, datorspēles ir tā joma, kas var ietver visdažādākās tēmas un idejas, tāpēc, ja izglītības iestādēm vai citām organizācijām ir idejas, aicinām sazināties,” stāsta izstrādes projektu vadītājs Dr.oec. Kaspars Šteinbergs.


Spēles mācību procesā:

  • sekmē vielas apgūšanu atraktīvā veidā;
  •  palīdz noturēt uzmanību;
  •  paplašina virtuālo mobilitāti;
  • ļauj individualizēt mācību procesu.


Spēles mārketinga aktivitātēm:

  • veicina zīmola atpazīstamību;
  • rosina auditorijas izpratni par pakalpojumu/produktu vai nozari;
  • pozicionē uzņēmumu kā sociāli atbildīgu komersantu;
  • veido pozitīvu lietotāju pieredzi;
  • atraktīvā veidā nodod vēstījumu.


Kaspars Šteinbergs piebilst: “Šis ir arī lielisks veids, kā mainīt aizspriedumus par to, ka datorspēles ir tikai brīvā laika pavadīšanas veids bez pievienotās vērtības. Tā ir plaša industrija, kas nepārtraukti attīstās, un, dažādojot spēļu saturu, varam veidot arī jēgpilnas, izglītojošas spēles ar pievienoto vērtību.”

 
Izmaksas

Spēles izstrādes izmaksas var būt dažādas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un specifikāciju, bet mārketinga vajadzībām vai izglītojošu spēli iespējams izstrādāt pat dažu tūkstošu eiro apjomā (izmaksas var būt vēl zemākas, ja izstrādē iesaista studējošos prakses ietvaros).


Spēļu izveidei un testēšanai augstskolā ir izveidota īpaši aprīkota laboratorija digLAB. Spēļu un/vai virtuālās realitātes projektu izstrādei, aicinām sazināties ar izstrādes projektu vadītāju Kasparu Šteinbergu kaspars.steinbergs@eka.edu.lv


Daži no EKA studējošo un mācībspēku īstenotajiem projektiem:

Veselības pratību veicinoša spēle “Veselībnieks”, izstrādāta pēc Mēness aptiekas pasūtījuma.

Latvijas Radio / LSM.LV par veselības datorspēli skolēniem

Delfi.lv: Videospēle veselībai


Virtuālās realitātes kurss ekonomikā
, izstrādāts pēc Rīgas Tālmācības vidusskolas pasūtījuma.

 

GLOBAL GAME JAM 2025

14.01.2025.

Vai esi gatavs radīt spēli tikai 48 stundās? . Pievienojies mums 24.–26. janvārī un piedzīvo unikālu spēļu radīšanas maratonu kopā ar citiem entuziastiem!. Laiks: Piektdiena, plkst. 15:00...

WINTERCON – EKA STUDENTI PĀRSTĀV SPĒĻU STENDU

13.01.2025.

Šogad WinterCon pasākumā no 18.01 - 19.01 mūsu Datorspēļu studenti ar lepnumu pārstāv Latvijas spēļu stendu! Nāc un iepazīsties ar viņu radītajām spēlēm – no virtuālās realitātes piedzīvojumiem...

ILGTSPĒJAS IEDVESMA!

13.01.2025.

Ilgtspējas iedvesma Ekonomikas un kultūras augstskolā!. #teirstudet #ekaiedvesmo. Ekonomikas un kultūras augstskolā notika radošā darbnīca, kuru vadīja Agnese Gaidelone no uzņēmuma ieber.lv....

EKA “SAJŪTU CEĻOJUMS”

13.01.2025.

EKA “Sajūtu ceļojums”. #teirstudet #ekaiedvesmo. 8. janvārī Jūrmalas Jaunatnes iniciatīvu centrā tika novadīts publiskais eksāmens studiju programmas “Kultūras vadība” priekšmetā...

VEIDO EKA TELPU!

13.01.2025.

Palīdzi veidot nākotnes EKA aprites ekonomikas telpu!. Studiju kursa "Dizaina domāšana" ietvaros Ekonomikas un Kultūras augstskolas studenti kopā ar programmas direktoru Edgaru Čerkovski...

EKA "VIĻŅOS"

09.01.2025.

Terapeitiskās mākslas meistarklase "Viļņos". #teirstudet #ekaiedvesmo. Studiju programmas “Kultūras vadība” 4. kursa studenti demonstrēs savas prasmes publiskajā eksāmenā studiju kursa...

“IMPULSS” – STUDENTU IZSTĀDE

08.01.2025.

Aicinām uz EKA studentu izstādi. #teirstudet #ekaiedvesmo. 23. janvārī, plkst. 18:00, aicinām ikvienu interesentu uz Ekonomikas un Kultūras augstskolas interjera dizaina studentu darbu izstādi. Eksponātus...

“CLARITY” TEHNISKĀS NOMETNES

07.01.2025.

“CLARITY”, vadošais SAP konsultāciju uzņēmums, ar prieku piedāvā divas ekskluzīvas tehniskas nometnes 2025. gadā!. Šīs apmācības ir izstrādātas, lai sniegtu padziļinātas tehniskās...

“APRITPRASME” 2. EPIZODE

19.12.2024.

Ar prieku piedāvājam jums noskatīties mūsu otro podkāstu, kurā iedziļināmies aprites ekonomikas būtībā un tās nozīmē mūsdienu sabiedrībā. Šoreiz pie mums viesojas RTU profesore un EKA aprites ekonomikas...

Uzdot jautājumu

 

Sīkdatnes

 
Sazinies ar mums