Lietotājvārds (e-mail)


Parole (Jūsu līguma Nr.)


 

BIZNESA VADĪBA MBA

Programma tiek realizēta latviešu vai angļu valodā.

Akadēmiskā maģistra studiju programma, kas māca vadītāju redzēt sistēmu.
Studiju programmas absolvents ir vadītājs, kas zina kā vadīt cilvēkus un uzņēmumu, un saprot visus uzņēmumā notiekošos procesus – finanses, tiesības, mārketingu.

Piešķiramais grāds: sociālo zinātņu maģistra grāds vadībzinātnē
Akreditācija:
programma Biznesa vadība ir akreditēta līdz 2019. gada jūnijam

 

Studiju programmas struktūra:

Modulis „VADĪBA”

Vadības teorijas

  • Zināšanu sistēma par vadīšanu
  • Vadības teorijas attīstības virzieni
  • Dažādas pieejas vadīšanā (sistēmpieeja, procesu pieeja)
  • Vadīšanas funkcijas: plānošana, organizēšana, motivēšana, kontrole
  • Vadīšanas līmeņi, stili, instrumenti
  • Lēmumi, to pieņemšanas process
  • Vadītājs
  • Organizāciju psiholoģija
  • Informācijas vadības process
  • Konfliktu vadība


Integrētās vadības sistēma

Uzņēmums sastāv no dažādām vadības sistēmām, katrai no kurām ir nepieciešami resursi un finanses, kā arī katrai ir savi mērķi.  Ja mērķi nav saskaņoti sava starpā, šāda situācija var liecināt par nepietiekamu sistēmas un procesu pieeju uzņēmuma vadīšanai un noteiktu dezorientāciju. Integrētā vadības sistēma (IVS), kas apvieno vairākas uzņēmuma vadības sistēmas (VS), ļauj efektīvi izmantot uzņēmuma resursus un nodrošināt procesu pieejas īstenošanu uzņēmuma vadībā.
IVS nodrošina iespēju ievērot, koordinēt un apmierināt iesaistīto pušu intereses vienotā veidā visā uzņēmumā, t.i. lai šīs intereses nebūtu pretrunā viens ar otru (T.Wright).

  • Integrētās vadības sistēmas būtība
  • Integrētās vadības sistēmas struktūra un elementi
  • Kvalitātes standarts ISO 9001
  • Vides pārvaldības standarts ISO14001
  • Darba drošības un veselības aizsardzības standarts OHSAS18001
  • Riska cēloņu analīze HACCP
  • Procesu un dokumentu kopums kā vienas sistēmas sastāvdaļa


Cilvēkresursu vadība un līderība

  • Stratēģiskā cilvēkresursu vadīšana
  • Korporatīvā kultūra
  • Cilvēkresursu plānošana, uzņēmuma vajadzību noteikšana
  • Darbinieku atlase un pieņemšana darbā
  • Cilvēkresursu apmācība un attīstība
  • Izpildes vadīšana
  • Talantu vadība
  • Karjeras vadība
  • Motivācija
  • Novērtēšana un apbalvošana
  • Finanšu un nefinanšu kompensācija
  • Līderības pamatnostādnes


Intelektuālā kapitāla vadība

Intelektuālais  kapitāls ir zināšanu kopums, informācija, tehnoloģijas, intelektuālais īpašums, pieredze, kompetence, komandas komunikācijas sistēmas, attiecības ar klientiem, zīmols, lai radītu vērtību uzņēmumā (T.Stewart).

  • Intelektuālā kapitāla jēdziens un būtība
  • Intelektuālā kapitāla struktūra
  • Intelektuālais kapitāls un zināšanu vadība
  • Intelektuālā kapitāla vadības stratēģijas
  • Intelektuālā kapitāla novērtēšanas metodes
  • Investīcijas intelektuālajā kapitāla
  • Ekonomiskais efekts no intelektuālā kapitāla izmantošanas

 
Stratēģiskā un pārmaiņu vadība

  • Stratēģiskās vadīšanas būtība, nozīme
  • Stratēģiskās vadīšanas process
  • Organizāciju stratēģiju veidi
  • Korporatīvā sociālā atbildība
  • Stratēģiskās vadīšanas efektivitātes novērtēšana
  • Pārmaiņu būtība, cēloņi, veidi
  • Pārmaiņu vadības procesi
  • Pārmaiņu ieviešanas plānošana, metodes
  • Pretestības pārmaiņām, tās pārvarēšana
  • Komunikācija pārmaiņu procesā

Modulis „FINANSES”


Uzņēmuma finanšu vadība

  • Finanšu teorija
  • Finanšu tirgi un investīcijas
  • Finanšu institūcijas
  • Finanšu plānošana, ziņošana un analīze
  • Integrētie finanšu pārskati un starptautiskie grāmatvedības un audita standarti

 
Biznesa novērtēšanas vadīšana

  • Biznesa vērtības jēdziens
  • Vērtēšanas principi un mērķi
  • Vērtēšanas koncepcijas: ienākumu pieeja, tirgus datu salīdzināšanas pieeja, aktīvu pieeja
  • Uzņēmuma nākotnes darbības prognozēšana
  • Pašu kapitāla un aizņemtā kapitāla vērtēšana
  • Bezriska likmes un riska prēmijas
  • Gala vērtība
  • Salīdzināšanas pieejas: peļņas, bilances vērtības un sektoru multiplikatori
  • Uzņēmuma nemateriālie aktīvi, to vērtēšana
  • Biznesa vērtības vadīšana un vērtības rādītāji

 
Biznesa risku vadība

  • Risku vadīšanas process
  • Risku vadības sistēma
  • Risku identificēšana
  • Risku novērtēšana
  • Risku novērtēšanas statistiskās metodes
  • Risku novērtēšanas matricas
  • Risku novērtējuma rezultātu apkopojums
  • Risku vadības stratēģijas izvēle un rīcības programmas izstrāde

Modulis „TIESĪBAS”



Starptautiskās tiesības

  • Ievads starptautiskajās tiesībās.
  • Fiziskās un juridiskās personas starptautiskajās tiesībās
  • Konkurence, patērētāju tiesību aizsardzības un reklāmas tiesiska regulējuma starptautiskie aspekti.
  • Starptautiskie darījumi.
  • Starptautiskās tirdzniecības tiesiskais regulējums
  • Starptautiskās darba tiesības
  • Starptautiskās finanšu operācijas.
  • Darījumu starptautiskā tiesiskā aizsardzība

 
Intelektuālā īpašuma aizsardzība

  • Intelektuālais īpašums, tā jēdziens, būtība, veidi
  • Autortiesības un blakustiesības
  • Preču zīmju, patentu, domēnu vārdu, dizaina tiesības
  • Izgudrojumu aizsardzība
  • Viltojumu un pirātisma apkarošana
  • Negodīga konkurence
  • Intelektuālā īpašuma līgumi
  • Intelektuālā īpašuma tiesvedība
  • Starptautiskais bizness un intelektuāla īpašuma aizsardzība

Modulis „MĀRKETINGS”


Mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgs pozicionējums

  • Tirgus vadīta stratēģiskā vadība
  • Stratēģiska mārketinga plānošana
  • Mārketinga vides izmaiņas
  • Patērētāju un konkurentu analīze
  • Nākotnes pieprasījuma un tirgus prasību prognozēšana
  • Segmentācijas un pozicionējuma pamatprincipi un pētījumi
  • Mērķa tirgus izvēle
  • Ilgtspējīgu konkurētspējīgas priekšrocības
  • Konkurence ar inovācijām
  • Konkurence ar pārāku pakalpojumu un klientu attiecībām
  • Stratēģiska klientu vadība
  • Stratēģiju ieviešana un iekšējais mārketings


 E-bizness

  • E-biznesa pamati
  • Organizācijas darbības principi e-vidē
  • Meklēšanas rīku optimizācija
  • Web analītika
  • On-line reklamēšana un maksa par klikšķi
  • E-pasta mārketings
  • Emuāri un podcasting
  • Sociālo mēdiju mārketings
  • Mobilais mārketings

 
Starpkultūru vadība

  • Kultūras koncepcija, kultūru modeļi, stereotipi, vispārinājumi
  • Komunikācijas pamati: verbālo un citu signālu analīze
  • Kultūras atšķirību un dažādības izpratne
  • Citādība jautājumos par hierarhiju, individuālismu, vecumu, sieviešu un vīriešu lomām, ģimeni, telpu
  • Dažādība attiecībā uz atšķirībām komunikācijā
  • Dažādu kultūru attieksme pret laiku
  • Taktiskums un iejūtība attiecībā uz reliģisko piederību, veiksmi un prioritātēm
  • Uzticība un patiesība starpkultūru kontekstā
  • Komunikācijas risku pārvaldība
  • Dažādu kultūru pārliecināšanas un ietekmēšanas tehnikas
  • Vadības un lēmumu pieņemšanas stili dažādās kultūrās
  • Tikšanās, sanāksmes, sarunu vešana, prezentācijas
  • Viesmīlība, ciemošanās, dāvanu pasniegšana
 

Modulis „PĒTNIECĪBA”


Zinātnisko pētījumu metodes organizācija un akadēmiskais darbs
  • Pētniecības metodes
  • Pētījuma dizains
  • IT resursi petniecībā
  • Darbs bibliotēkā – reģistrācija, informācijas meklēšana kopkatalogā, datubāzēs, grāmatu un citu informācijas avotu pasūtīšana bibliotēkās Latvijā un ārvalstīs
  • Akadēmiskā rakstība
  • Zinātniskais rakstu valodas stils
  • Zinātniskā darba struktūra
  • Zinātniskā raksta struktūra
  • Citēšana, bibliogrāfiskās norādes un norāžu veidi. Norāžu un atsauču veidošanas stili un standarti
  • Darbu tehniskais noformējums
  • Pētījuma rezultātu prezentēšana un izplatīšana
  • Akadēmiskā ētika, akadēmiskais godīgums
  • Plaģiātisms

Studiju rezultāti:

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolvents:

Zina:

  • Jaunākas vadības teorijas un prakses
  • Finanšu vadības principus
  • Uzņēmuma darbības tiesisko regulējumu

Prot:

  • Definēt uzņēmuma mērķi un izstrādāt darbības stratēģiju
  • Vispusīgi analizēt uzņēmuma darbību un pieņemt stratēģiskos lēmumus
  • Vadīt uzņēmumu/iestādi/organizāciju un novērtēt tā darbības efektivitāti

 

Studiju ilgums

Pilna laika studijas – 2  gadi

Nodarbību grafiks ir pielāgots strādājošiem studentiem un tiem, kam dienas laikā ir jāpilda citi svarīgi uzdevumi:

  • videolekcijas tiešraidē saskaņā ar nodarbību grafiku no 18.30 līdz 20.30 divas reizes nedēļā (SVARĪGI: tas nav ieraksti, tas ir lekcijas on-line režīmā, kuru laikā docētājs un studenti var komunicēt savā starpā, rādīt dažādus dokumentus, atbildēt uz jautājumiem u.tml.);
  • visas notikušas lekcijas tiešraidē ir iespēja līdz studiju kursa beigām noskatīties ierakstā (īpaši svarīgi tiem, kuri objektīvo iemeslu dēļ nevar apmeklēt tiešraides lekciju vai kavē lekcijas sākumu)
  • semināri, grupu darbi, diskusijas, konsultācijas - sestdienās, saskaņā ar nodarbību grafiku laika posmā no plkst. 09:00 līdz 17.00.

 

Prasības, uzsākot studiju programmas apguvi

Bakalaura vai profesionālā bakalaura grāds vadības zinībās vai ekonomikā
Otrā līmeņa profesionālā augstākā (piektais kvalifikācijas līmenis) izglītība vadības zinībās vai ekonomikas nozarēs
Augstākā izglītība citās sociālo zinātņu nozarēs

Mācībspēki

Studiju programmas direktore:
Dr.oec., Prof. Inga Šīna

Vadošie mācībspēki:
PhD. Michael P.Levens, asoc. prof., Dr.oec., prof. Inga Šīna, Dr.phil., Dr.phil. prof. Velga Vēvere, Dr.oec., prof. Ingrīda Jakušonoka, Dr.oec., prof. Staņislavs Keišs, MBA, lekt. Gunta Veismane, Dr.oec. , doc. Ināra Kantāne, Dr.oec., doc. Jeļena Titko, Mg.psych., doc. Jekaterina Bierne u.c.

 

Absolventu iespējas

Augstskolas izvēlē bieži vien svarīga ir ne tikai izvēlētā studiju programma un piešķiramā kvalifikācija pēc studiju beigām. Topošajam studentam svarīgi saprast, gan kādas karjeras iespējas radīs iegūtā izglītība, gan kā tā noderēs tālāk dzīvē. Absolvējot Ekonomikas un kultūras augstskolu, Tu vari strādāt izvēlētajā specialitātē, kā arī turpināt studijas gan Latvijā, gan ārpus tās.

KUR VAR STRĀDĀT

Apgūstot studiju programmu Biznesa vadība, iegūto maģistra grādu var pielīdzināt MBA, šī ir viena no retajām studiju programmām Latvijā, kas piedāvā padziļināti apgūt akadēmisko angļu valodu. Akadēmiskā maģistra izglītība ļauj veikt zinātniski pētnieciska rakstura darbus apgūtajā zinātnes nozarē vai apakšnozarē, strādāt pedagoģisku darbu augstākajās mācību iestādēs, kā arī vadīt kādu noteiktu profesionālās darbības sfēru. Tāpat var vadīt uzņēmumus, iestādes vai organizācijas.

KUR VAR TURPINĀT STUDIJAS?

Mēs vienmēr priecājamies, ka mūsu absolventi turpina studijas EKA – tas ir mūsu darba un studiju kvalitātes apliecinājums. Koledžas programmu absolventi var turpināt studijas EKA bakalaura programmās, bet bakalaura programmu absolventi – EKA maģistrantūrā.

EKA diploms ir Tavs veiksmes garants, jo iegūtā izglītība sniedz iespēju strādāt un turpināt studijas gan Latvijā, gan citās ES valstīs. Absolvējot EKA, Tu saņemsi Latvijas valsts atzītu izglītības dokumentu - diplomu, kas apliecina iegūto augstāko izglītību pēc starptautiski akreditētas studiju programmas apguves, atbilstoši noteiktam augstākās izglītības līmenim. EKA diplomu un izglītības kvalitāti atzīst arī Eiropas augstskolas.

Uzdot jautājumu