
EKA studiju programmas “Mārketings” studenti šī gada novembrī kursa “Mediju monitorings” ietvaros, ko pasniedz filoloģijas doktore Anna Šnaidere, apmeklēja Latvijas Radio.
Latvijas Radio atrodas vēsturiskā ēkā, kur agrāk atradās banka, kas piešķir šai vietai īpašu atmosfēru. Dace Ivane, juriste un personālspeciāliste, sniedza studentiem ļoti aizraujošu ekskursiju, izstāstot svarīgākos Latvijas Radio attīstības posmus un to, kā radio darbojas mūsdienās.
Svarīgākais un unikālākais, ko studenti uzzināja, – radio pēdējo gadu laikā ir kļuvis par pilnvērtīgu multimediju platformu, ieviešot hibrīdo darbības modeli. Tas ir būtiski mūsdienu žurnālistikā un arī tiem, kas veido personīgo zīmolu vai strādā ar uzņēmumu komunikāciju. Radio joprojām ir viens no uzticamākajiem informācijas avotiem.
Studenti apmeklēja gandrīz visas ierakstu studijas, satikās ar radio darbiniekiem, ētera balsīm, Latvijas Radio 1 galveno režisoru, Latvijas Radio 2 galveno mūzikas direktoru un daudziem citiem profesionāļiem. Studentiem bija iespēja redzēt arī Raimonda Paula kabinetu, jo Maestro joprojām ir daļa no Latvijas Radio komandas.
Darbinieki sniedza ieskatu par to, kas ir nepieciešams, lai nonāktu radio ēterā – piemēram, kā mūziķim iesniegt savu dziesmu, ja vēlas panākt tās atskaņošanu ēterā. Viņi viesojās arī profesionālajā ierakstu studijā, ko bieži izmanto arī komerciāli mūziķi, jo tās akustika ir izcila. Papildus tam bija iespēja apmeklēt arī studiju, kurā notiek Latvijas prezidenta uzrunas ieraksti.
Kursa “Mediju monitorings” ietvaros šāda pieredze ir īpaši vērtīga – tā palīdz izprast, kā darbojas dažādi mediji, ar ko tie atšķiras un kā tos var izmantot mārketinga un komunikācijas stratēģijās. Papildus – studentiem arī tika piedāvātas prakses iespējas Latvijas Radio.
Informāciju sagatavoja: Anna Šnaidere, studiju kursa “Mediju monitorings” lektore













